وام ازدواج | وام قرض‌الحسنه

صفرتا صد ثبت نام وام ازدواج | سریعترین روش ثبت‌نام وام ازدواج

صفرتا صد ثبت نام وام ازدواج | سریعترین روش ثبت‌نام وام ازدواج
کدخبر : 596146

سریعترین روش برای ثبت‌نام نام وام ازدواج را با کوچکترین جزئیات در متن زیر بخوانید.

به گزارش شما واقتصادوام ازدواج یک راه آسان برای جوانان برای شروع زندگی مشترک آنها است. این وام ازدواج با سود کم و اقساط نسبتا پایین باعث تحول در شروع زندگی جوانان میشود. و این وام زمانی دریافت میشود که عقد کرده باشید. برای کسب جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

معرفی سایت وام ve.cbi.ir

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای کمک به زوج های جوان که در شرف ازدواج هستند، کمک هزینه ای با عنوان وام ازدواج، در نظر گرفته است. مبلغ وام مذکور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال ۱۴۰۳، افزایش داشته است و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان می باشد و افراد، با توجه به شرایط سنی و دیگر شرایط خاصی که دارند، می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. بنابراین، ممکن است این سوال برای افراد واجد شرایط، مطرح شود که در حال حاضر، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟که در ادامه به معرفی سایت وام ازدواج و پاسخ سوال پرداخته خواهد شد.

در سال های گذشته، ثبت نام وام و تمام مراحل آن، از جمله ثبت نام در سامانه ثنا برای احرازهویت و آدرس متقاضیان وام، همانند تمامی تسهیلات و خدمات بانکی دیگر، به صورت حضوری و با مراجعه به یکی از شعب بانک های معرفی شده از طرف بانک مرکزی، صورت می گرفت؛ اما همانطور که بیان شد، امروزه این عملیات، به صورت اینترنتی، انجام می شود و متقاضیان، برای دریافت وام ازدواج بانک سپه و همینطور دریافت این وام از سایر بانک ها، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir شوند.

این سایت، که همانند سامانه بام بانک ملی، دارای امکانات متعددی بوده، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طراحی و راه اندازی شده است که یکی از معتبر ترین سایت ها، جهت ارائه تسهیلات بانکی می باشد و با توجه به اینکه قرار است افراد متقاضی، تمام اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند، می بایست، در مرورگر های خود، آدرس آن را جستجو کنند. زیرا، ممکن است، با تایپ و جستجوی عناوینی، مانند وام ازدواج، ثبت نام وام و از این قبیل عناوین هم، سایت مورد نظر یافت شود؛ اما، بهتر است از آدرس اصلی سایت، یعنی همان ve.cbi.ir استفاده کنند.

البته، در پاسخ به این سوال که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام باز است، در حال حاضر، بیشتر بانک های جمهوری اسلامی، برای خود، سایت و نرم افزار هایی طراحی و تولید کرده اند که شاید از طریق آن ها هم بتوان جهت دریافت وام های مختلف، همانند وام ثبت نام کرد؛ اما، بهترین و سریعترین روش، همان روش ابتدایی، یعنی مراجعه به سامانه وام ve.cbi.ir 1403 می باشد که در ادامه، نحوه ثبت نام در این سایت، آموزش داده می شود.

شرایط ثبت نام وام

انجام و به اتمام رساندن هرکاری، در درون یک مجموعه، نیازمند وجود شرایط و طی کردن یک سری مراحل می باشد. دریافت وام هم از این قاعده، مستثنی نبوده و برای دریافت آن، می بایست شرایط لازم، وجود داشته باشد. در حال حاضر، نحوه ثبت نام وام ازدواج، تنها از طریق سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، به صورت آنلاین، صورت می گیرد.

یکی از شرایط ثبت نام وام ازدواج، عقد رسمی و دفتری می باشد؛ البته، اقرارنامه ازدواج و یا هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی دیگر، توسط مرکز اقلیت های رسمی جمهوری اسلامی ایران، تایید گردیده باشد نیز می تواند جایگزین سند ازدواج باشد. زوجینی که عقد نکاح آن ها، از سال هزار و سیصد و نود و هشت و بعد از آن، ثبت شده است، می توانند برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳​، به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ثبت نام کنند. همچنین، سایر شرایطی که متقاضیان دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳​، می بایست واجد آن باشند، به شرح زیر می باشد:

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ کلیه شهروندان ایرانی که خارج از کشور می باشند و گواهی ازدواج آن ها، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، در آن کشور، صادر شده است، نیز قادر به ثبت نام وام ازدواج می باشند و گواهی ازدواج آن ها، که مهر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مذکور در آن باشد، به عنوان سند ازدواج آن زوج، تلقی می شود.

دارا بودن کارت ملی جمهوری اسلامی ایران ( اعم از دائم و یا موقت ) و همچنین، کد پستی محل سکونت فرد متقاضی وام ازدواج.

باتوجه به اینکه به هر فرد، فقط یک مرتبه، وام ازدواج تعلق می گیرد، بنابراین، فرد متقاضی، نباید قبلا این وام را دریافت کرده باشد. ( حتی در صورت ازدواج مجدد )

تاریخ عقد نکاح زوج متقاضی که در عقدنامه ثبت شده است، می بایست از تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هشت و بعد از آن باشد تا مشمول دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ باشند.

هریک از زوجین که متقاضی دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳​ می باشد، می بایست یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک، به بانک مورد نظر، معرفی نموده و علاوه بر آن نیز سفته، به مبلغ مورد نیاز، تحویل بانک دهد.

ثبت درخواست اینترنتی وام از سامانه ve.cbi.ir

در بخش قبل، به معرفی سایت وام ازدواج ve.cbi.ir پرداخته و به این سوال پاسخ دادیم که در شرایط فعلی اعطای وام ازدواج در کشور ما، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام باز است و از طریق چه بانک هایی می توان برای این وام، اقدام نمود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن امور، اکثر خدمات ارائه شده از سوی دولت و بخش خصوصی، از طریق اینترنت انجام می شود، بانک ها نیز از این امر، تبعیت کرده و خدمات خود را به صورت اینترنتی نیز ارائه می دهند؛ چرا که، خدمات اینترنتی، محدودیت ساعت ندارند و کاربر، در هر ساعتی که وقت آزاد داشته باشد، می تواند از خدمات مورد نظر خود، استفاده کند.

یکی از این خدمات، ثبت نام برای انواع تسهیلات بانکی می باشد، مانند وام ازدواج که ثبت نام آن، از طریق اینترنت انجام می شود. به همین منظور، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت درخواست اینترنتی وام، از سامانه ve.cbi.ir توضیحات لازم آورده شده است.

جهت ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۳، ابتدا وارد سامانه وام ve.cbi.ir، شوید. سپس، از منوی سمت راست صفحه، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

در این مرحله، فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ، برای شما نمایش داده می شود و می بایست اطلاعات خود را به طور دقیق، وارد نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

مبلغ وام در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟

مبلغ وام هر ساله همزمان با تصویب لایحه بودجه سالانه دولت تعیین و درصدی به آن اضافه می‌شود. به طوری که مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ برای هر یک از زوجینی که تاریخ آنها بعد از ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ باشد، ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.

البته مبلغ این تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در این بین ایثارگران و فرزندان آنها از تسهیلات دو برابری نسبت به مردم عادی بهره‌مند می‌شوند.

نحوه پیگیری وضعیت ثبت نام وام

ثبت نام وام قرض‌الحسنه از طریق سامانه وام ازدواج و پر کردن فرم مربوط به آن، قابل انجام است. همچنین برای پیگیری، استعلام و مشاهده وضعیت وام باید از کد رهگیری و کد ملی خود استفاده کنید.

کارهایی که برای گرفتن وام ازدواج لازم است انجام دهید شامل این موارد است: آمادگی و در دسترس بودن – توانایی کار کردن با اینترنت – وجود موبایل یا رایانه – سرعت تایپ عالی

منظور از مشاهده وضعیت وام ازدواج همان پیگیری از طریق کد رهگیری ۱۰ رقمی است که بعد از تکمیل موفقیت‌آمیز مراحل ثبت نام وام مختص هر یک از متقاضیان صادر می‌شود. پس پیگیری وام ازدواج نیز مانند دیگر مراحل به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

در برگه استعلام وام ازدواج در بخش مشاهده وضعیت، لیست شعب بانکی که می‌توانید از آنها تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنید، مشخص شده‌ است. زوجین تنها ۱۲ روز کاری فرصت دارند که به شعبه بانک مربوطه مراجعه کنند و بعد از پذیرش درخواست وام ازدواج توسط شعبه بانک، باید حداکثر ظرف ۴۵ روز مدارک خود را تکمیل کنند.

مبلغ وام در سال ۱۴۰۳

به عنوان کمک هزینه ای از طرف دولت، برای زوجین محسوب می شود. مبلغ وام ازدواج، در سال ۱۴۰۳، حداقل ۳۰۰ میلیون تومان می باشد، این مبلغ وام ،​ برای زوجینی است که عقد نکاح آن ها، در تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هشت و پس از آن، ثبت شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: