افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار درباره افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حتما بخوانند

آخرین اخبار درباره افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حتما بخوانند
کدخبر : 596183

افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از درخواست های مهم بازنشستگان است که تا کنون افزایش حقوق بازنستگان اعمال نشده است.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از درخواست های مهم بازنشستگان است که تا کنون افزایش حقوق بازنستگان اعمال نشده است.علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت:جلسه افزایش حقوق بازنشستگان دیروز بدون دستیابی به نتیجه در حالی پایان یافت.

علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت:جلسه افزایش حقوق بازنشستگان دیروز بدون دستیابی به نتیجه در حالی پایان یافت.

هرساله افزایش حقوق بازنشستگان مطابق افزایش حقوق کارگران اعمال می شد با این تفاوت که در دو موضوع با هم اختلاف داشتند؛ یکی درمبلغ بن کارگری و دومی حق مسکن که بازنشستگان برای این دو ردیف فقط ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

در حالی که ماده ۹۶ تامین اجتماعی می گوید افزایش حقوق بازنشستگان باید به نسبت افزایش هزینه های زندگی باشد، هزینه های سبد معیشت را هم که مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام و تعیین می کند،رعایت نکردن این بند از قانون تامین اجتماعی تخلف است.​ رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اعلام این درخواست می گوید:در کانون بازنشستگان همگی خواستار اجرای قانون ۹۶ تامین اجتماعی هستیم .

چارچوب قانونی افزایش حقوق بازنشستگان در مواد ۴۱ ، ۱۱۱ و ۹۶ قانون کار مشخص شده است. در کل ۲۶ قانون برای دستمزدهای کارگری تصویب شده و عدول از آن خروج از ریل قانونی است.

مجلس این قوانین را مصوب کرده و دولت قبل و فعلی متاسفانه حاضر به حرکت روی این ریل نیستند، قطاری که برروی ریل قانون حرکت نکند هیچ وقت به مقصد نمی رسد.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت معیشت حداقل بگیران میگوید:فاصله بازنشستگان و قشر حقوق بگیر هر روز با سبد معیشت بیشتر می شود و مشکلاتشان افزایش خواهد یافتو چرا که دولت ها به دلایلی که مورد قبول ما نیست حاضر نیستند در مسیر قانون حرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: