حذف شدن کارت بانکی | کارت بانکی

دلیل حذف شدن کارت بانکی | طرح جدید بانک مرکزی برای کاهش کلاهبرداری مفید است ؟

دلیل حذف شدن  کارت بانکی | طرح جدید بانک مرکزی برای کاهش کلاهبرداری مفید است ؟
کدخبر : 596282

طرح جدید بانک مرکزی برای کاهش کلاهبرداری در راه است در این طرح کارت بانکی به طور کلی حذف می شود در ادامه با طرح حذف کارت بانکی بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش شما واقتصاد :کارت بانکی حذف می‌شود؟طرح جدید بانک مرکزی برای کاهش کلاهبرداری در راه است در این طرح کارت بانکی به طور کلی حذف می شود در ادامه با طرح حذف کارت بانکی بیشتر آشنا می شوید.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط ۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامه‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

مصطفی قمری‌وفا،  مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع‌بخشی به ابزارهای پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد.

بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند. 

او افزود: با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر گردیده است.

بنا به گزارش تسنیم و به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

همچنین به گفته مهران محرمیان،  معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: