با همکاری دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران صورت گرفت:

رونمایی از اقدامات دانش بنیان در شرکت پالایش نفت تهران

رونمایی از اقدامات دانش بنیان در شرکت پالایش نفت تهران
کدخبر : 544847

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از همکاری واحد پژوهش و فناوری این شرکت با دانشگاه امیر کبیر در خصوص تجاری سازی دانش فنی و ساخت دستگاه پرتابل تصفیه کننده آب‌های آلوده به مواد نفتی با استفاده از تکنولوژی نوین پرکن های پلیمری خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: حامد آرمان فر با اعلام این خبر گفت: شرکت پالایش نفت تهران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و در طرحی پژوهشی با همکاری دانشگاه امیرکبیر در آستانه تجاری سازی ساخت دستگاه پرتابل تصفیه کننده آب‌های آلوده به مواد نفتی قرار گرفته است.

وی افزود: این تکنولوژی دارای دو مرحله جدا سازی فیزیکی و تصفیه شیمیایی می باشد که در بخش جداسازی فیزیکی، با استفاده از دانش فنی جدیدی که با همکاری دانشگاه امیر کبیر و کارشناسان این شرکت بدست آمده است، از مکانیزم به هم چسبیدن ذرات ریز روغن به واسطه استفاده از پر کن های پلیمری خاص، جداسازی فیزیکی انجام می گردد و در بخش تصفیه شیمیایی آن، ذرات روغنی کوچک‌تر از ۲۰ میکرون، با استفاده از فرآیند انعقاد شیمیایی از آب جدا می‌شوند.

   طبق طراحی این پرتابل که به طول ۱۲ متر و عرض ۲ و نیم متر و ارتفاع ۳ متر و به وزن حدود ۳۰ تن می‌باشد قادر خواهد بود مقدار ۵ لیتر در ثانیه آب آلوده به مواد نفتی را جهت مصارف کشاورزی، تصفیه نماید.

  وی تصریح کرد: در این طرح، پالایشگاه تهران در راستای مسئولیت های اجتماعی ضمن تقبل هزینه های پژوهشی و ریسک های عملیاتی نسبت به ارائه مشاوره فنی و مهندسی، تأمین تجهیزات و یوتیلیتی و همچنین ساخت دستگاه پرتابل را توسط کارشناسان خبره خود به عهده گرفته است.

  آرمان فر در ادامه با اشاره به پروژه HSFCC با همکاری با پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران اظهار داشت: با هدف کسب دانش فنی آپ گریدینگ با استفاده از تکنولوژی شکست کاتالیستی بستر سیال با شدت بالا تحت عنوان تجاری HSFCC در دستور کار قرار گرفت که با اجرای دموپلنت پژوهشی به ظرفیت ۱۰ بشکه در روز شکست کاتالیستی بستر سیال با شدت بالا جهت تبدیل مواد نفتی سنگین به فرآورده های نفتی سبک مانند بنزین و ... در داخل شرکت پالایش نفت تهران این مهم صورت خواهد پذیرفت.

وی تأکید کرد: در این طرح پژوهشی نیز پالایشگاه تهران ضمن تقبل هزینه ها و ریسک های عملیاتی نسبت به ارائه مشاوره فنی و مهندسی، تأمین مکان مناسب جهت استقرار تجهیزات، تسهیلات بخش یوتیلیتی و تأمین خوراک این واحد تحقیقاتی شبه صنعتی را در راستای کسب این دانش فنی مهم، بر عهده گرفته است.

وی در خاتمه گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و ایجاد بستری مناسب جهت تسهیل فعالیت و توانمند سازی آنان در حیطه های مرتبط، جز موضوعات اساسی مسئولیت اجتماعی شرکت پالایش نفت تهران می باشد که به جد پالایشگاه این مهم را متناسب با چالش ها، نیازها و انتظارات ذی نفعان خود در دستور کار قرار داده است.

روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: