خبر خوش مدیرعامل شرکت مس به مردم آذربایجان:

پیمانکار طرح ذوب سونگون در اردیبهشت‌ مشخص و پروژه آغاز می‌شود

پیمانکار طرح ذوب سونگون در اردیبهشت‌ مشخص و پروژه آغاز می‌شود
کدخبر : 541399

به گزارش شما و اقتصاد: دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از بازگشایی پاکت‌های مناقصه طرح کاتد آذربایجان (شامل چهار پروژه ذوب، پالایشگاه، اسید و اکسیژن) در اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: دکتر اردشیر سعدمحمدی با تأکید بر اتمام انتظار مردم آذربایجان برای شروع عملیات اجرایی این مگاپروژه گفت: این طرح در ظرف ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.


وی همچنین با اشاره به عملیات اکتشافاتی اخیر گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره در مس سونگون شناسایی شده است و این در حالی است که عملیات اکتشافی در داخل فنس هنوز ادامه دارد.


مدیرعامل شرکت مس افزود: خبرهای امیدوارکننده از افزایش این آمار با توجه به استفاده از تجهیزات جدید و به‌روز و افزایش میزان عمق زمین مورد مطالعه وجود دارد که با تکمیل مطالعات اطلاع‌رسانی خواهد شد.


دکتر سعدمحمدی تأکید کرد: این ارقام نشان از ضرورت ایجاد فاز ۴ تغلیظ در مس سونگون بوده و این امر به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرعامل شرکت مس با اشاره به رشد و جابجایی رکوردهای این شرکت در سال ۹۹ ادامه داد: شرکت مس با تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد و فروش ۲۷۲۴۰۰ تن از آن رکورد تاریخ این شرکت را ثبت کرد. در زمینه صادرات نیز با ۱۲۲ هزار تن، تولید کنسانتره با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رشد ۱۶.۵ درصدی تولید آند، رشد ۵.۵ درصدی لجن آندی را شاهد بودیم که نشان از رشد بی‌سابقه شرکت مس و شتاب در حرکت این شرکت به سمت افق ترسیمی و اهداف تعالی آن دارد.


وی با اشاره به جایگاه ایران در رتبه هفتم جهان در ذخایر مس گفت: در سال جهش تولید با شناسایی یک میلیارد تن ذخیره جدید در کشور توانستیم عملکرد خوبی را در حوزه اکتشافات رقم بزنیم که تنها ارزش برجای آن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بوده و تلاش خواهیم کرد با بهره‌برداری از سه کارخانه کنسانتره دره‌زار، درآلو و فلوتاسیون حاصل از سرباره سرچشمه در سال جدید، علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال، جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در این صنعت قرار بگیریم.


دکتر سعدمحمدی با اشاره به عملکرد شرکت مس در بورس افزود: شرکت مس در سال ۱۳۹۹ با بازدهی ۲۸۲ درصدی سود، توانست رتبه خود را از جایگاه سوم در سال ۹۸ به جایگاه دوم ارتقا بخشد و با تلاش و همت پرسنل زحمت‌کش شرکت و با بهره‌برداری از طرح‌های جدید امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به رتبه نخست کشور ارتقا یابیم.


مدیرعامل شرکت مس کسب رتبه A+  در مباحث مالی و بانکی و بهره‌مندی از مزایای آن را یک دستاورد مهم برای شرکت مس عنوان کرد که در حوزه بانکی و تضامین رخدادی بزرگ محسوب می‌شود.


وی بحث معیشت پرسنل شرکت مس را از دغدغه اصلی خود عنوان کرد و از برنامه‌ریزی جهت حمایت در خصوص این امر و ایجاد آرامش در محیط کار خبر داد.


سعدمحمدی با تشکر از پرسنل این شرکت، به مدیران این مجموعه اصل نیت خدمت به بندگان خدا در راستای رضایت الهی را خاطرنشان کرد و افزود: موظفیم برای برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود درست عمل کنیم و با اقداماتی همچون اشتغال‌زایی پایدار با هزینه کمتر و ... در رشد و ارتقای شرکت و میهن عزیزمان ایران سهیم باشیم.

مس پرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: