با راه‌اندازی درگاه پرداخت SILKGATEWAY بر بستر بلاکچین

ارزآوری نوین در دوران تحریم‌ها

ارزآوری نوین در دوران تحریم‌ها
کدخبر : 566257

در حال حاضر بسیاری از مردم و نه فقط افراد متخصص بلکه مردم عادی هم قسمتی یا شاید کل سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با توجه به نوسانات این بازارها توقع دارند که دارائی های خود را به گردش درآورند و به دنبال عرضه کنندگان و فروشگاههای آنلاینی هستند که از زیرساخت پذیرش ارز دیجیتال استفاده کنند. در همین زمینه، در سال ۲۰۲۰ استارتاپی به نام نت کوین کپیتال NETCOINCAPITAL یا به اختصار NCC با هدف ایجاد تغییر در ساختارهای تکنولوژیکی و مالی کار خود را در حوزه فین تک آغاز کرده است.

مجتبی آقایی از مؤسسین و ایده پردازان نت کوین کپیتال ظهار داشت: با توجه به سرعت بالا و امنیت پرداخت با ارز دیجیتال در معاملات آنلاین درخواست سفارشات با استفاده از رمز ارزها دور از ذهن نیست و امروزه  رمز ارزهای جدید قادرند تا مبادله وجه را در ۲۰ ثانیه تائید کنند و این موضوع بدان معناست که شما می توانید یک معامله را از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال در کمتر از ۱۰ دقیقه به پایان برسانید.
نت+کوین

وی تصریح کرد: با وجود اهمیت به سزائی که پول نقد در معاملات محلی و جهانی دارد اما زیرساخت‌های امن و بسیار سریعی همچون بلاک چین که اساس کار رمز ارزها یا همان کریپتوکارنسی بر آن بنا نهاده شده است، نوید دنیایی با شیوه های معاملاتی جدید و متفاوتی را می دهد.

آقایی عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، به طور کلی مشتریان به چند روش محدود در پرداخت های آنلاین دسترسی دارند و بنابراین با استفاده از درگاه پرداخت ارزهای رمزنگاری شده می توانید انتخاب‌های بیشتری را پیش روی مشتریان خود قرار دهید و به طبع دامنه وسیع تری از مشتریان را به خرید از کسب و کار خود تشویق نمائید.

وی با اشاره به اینکه بازار رمز ارز‌ها به خوبی در میان سرمایه‌گذاران جای گرفته است گفت: استرالیا، ژاپن، کره جنوبی ، هند ، دُبی و سنگاپورشاهد پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه بودند و سهم بالایی از این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از مهم‌ترین تغییرات در سیاست‌های پولی فعلی، ظهور ارزهای دیجیتال است،یادمان نرفته که بیت کوین اولین ارز دیجیتال بود و بسیار مورد اقبال جامعه اقتصادی قرار گرفت و از آن زمان به بعد طیف گسترده ای از انواع ارزهای دیجیتال توسط توسعه دهندگان طراحی و ارائه شده‌اند و این صنعت، پیرامون سرمایه گذاری، پرداخت‌ها و پردازش بلاک چین به سرعت و به طور مداوم در حال تغییر است و کسب‌وکارهایی که رمزارز را می‌پذیرند می‌توانند از این تغییر مداوم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش رمزارزها اخیراً بسیار گسترده شده و اغلب کشورها برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی مالی و پرداخت بدهی‌ها از کریپتو حمایت می‌کنند عنوان کرد: فروشندگان آنلاین و بازرگانانی که کار با خدمات تخصصی را انتخاب می کنند نیز شروع به پذیرش طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال برای محصولات خود کرده‌اند که این خدمات به عنوان درگاه پرداخت ارز دیجیتال شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه درک مکانیسم درگاه پرداخت کریپتو برای کسانی که با درگاه‌های پرداخت سنتی آشنا هستند دشوار نیست گفت: درگاه‌های پرداخت کریپتو از فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌کنند و آنها کارت اعتباری را با یک کیف پول دیجیتالی جایگزین می کنند که بازرگانان را ملزم می کند تا یک حساب تجاری باز کنند و پرداخت با ارزهای دیجیتال را بپذیرند. بنابراین، تراکنش در یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز رخ می‌دهد که در آن گره‌ها داده‌های پرداخت را مبادله می‌کنند، اعتبارسنجی را انجام می‌دهند و آنها را به دفتر کل ارسال می‌کنند.

وی عنوان کرد: از سال ٢٠٠٨ که اولین وایت‌پییر سیستم یعنی بیت‌کوین شکل گرفت، پنج سال طول کشید تا مفهوم بلاک‌چین وارد سیستم‌های حقوقی کشورها شود و امروزه نوآوری‌های فناورانه از جنبه‌های کلیدی صنایع هستند و این جنبه سبب رقابت‌پذیری بین جوامع شده است و نوآوری‌های فناورانه نیازمند بستر لازم است، بستری که امروزه به اقتصاد دیجیتال معروف شده است و در اهمیت اقتصاد دیجیتال در کشورها آمارهای مختلفی وجود دارد و فناوری‌های دیجیتال مفاهیم اولیه اقتصاد را هم متحول می‌کند.

آقایی با اشاره به اینکه گذار اقتصاد دیجیتال کشورها را قادر می‌کند صنعت را بهبود بخشند و با صرفه‌جویی در زمان شرایط خود راه به بهره‌وری بهتری برسانند خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان از طریق دسترسی به خدمات بهتر و هزینه کمتر، از شرایط بهتری بهره‌مند شده و به همین دلیل اقتصاد دیجیتال امر مهمی در کشورها محسوب می‌شود.

ایده پرداز نت کوین کپیتال اظهار داشت: در همین زمینه نت کوین کپیتال در جهت برآورده کردن نیازهای مالی در راستای رسیدن به اهداف و چشم انداز (White Paper) خود، هم‌زمان با رشد فضای رمز ارزها و شبکه بلاکچین، اقدام به توزیع سهام خود، به صورت توکن، در بستر این شبکه کرده است و در ۵ آگوست ۲۰۲۱ در مارکت جهانی، اقدام به عرضه عمومی کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این استارتاپ، راه اندازی درگاه پرداخت SILKGATEWAY بر بستر بلاکچین است که با استفاده از آن، دریافت انواع رمز ارزها برای تمامی کسب و کارها به عنوان یک روش پرداخت میسر می گردد و نت کوین کپیتال با توجه به نیاز فروشندگان کالا و خدمات، رشد روز افزون و ارتباط آنها با بازار دیگر کشورها، اقدام به تحقیق و توسعه این درگاه کرده است.

وی بیان داشت: می توان یکی از مهمترین مزیت این درگاه را، ارتباط و دریافت تراکنش‌های مالی فروشگاه‌های آنلاین داخلی، با مشتریان خارج از کشور دانست چرا که این ایده با توجه به وجود تحریم‌ها و عدم اتصال شبکه بانکی کشور به شبکه بین‎المللی، ایجاد شد و با جذب سرمایه و توسعه تیم‌های تحقیقاتی و اجرایی، وارد مرحله تست و پیاده سازی گردیده است.

آقایی با بیان اینکه نام این پروژه از جاده ابریشم گرفته شده است که در دوران باستان مهم ترین کانال تجاری شرق به غرب بوده است عنوان کرد: پروژه SILKGATEWAY نیز امکانی را فراهم آورده تا کسب و کارها بتوانند بدون محدودیت، ارتباط تجاری داشته باشند و این پروژه با توجه به اینکه برپایه شبکه بلاکچین (ساختار غیرمتمرکز) ایجاد شده است، قابل نظارت از طرف نهادها و کشورهای وضع کننده تحریم،‌ نیست .

وی خاطرنشان کرد: از دیگر بخش‌ها و اقدامات استارتاپ نت کوین کپیتال انجام تحقیق و توسعه برای راه اندازی فروشگاه آنلاینی با درگاه پرداخت SILKGATEWAYاست که کاربران بتوانند در بستر اینترنت، با پرداخت رمز ارزها خدمات و محصولات مورد نظر خود را دریافت کنند.

آقایی در پایان اظهار داشت: SILKGATEWAY گام اول نت کوین کپیتال برای دستیابی به اهداف بلند مدت این استارتاپ، برای توسعه کسب و کارها است که امیدوارم در جای دیگر و با قاطعیت بیشتری نسبت به پروژه ها، توضیحات کامل تری ارائه دهم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: