نوزاد | نجات نوزاد | نجات نوزاد از سطل زباله

نوزاد رها شده نازی آباد پدر دار شد | خواننده مشهور سرپرست نوزاد رها شده نازی آباد شد

نوزاد رها شده نازی آباد پدر دار شد | خواننده مشهور سرپرست نوزاد رها شده نازی آباد شد
کدخبر : 557176

خواننده مشهور، یاسان درخواست برای به سرپرستی گرفتن نوزاد رها شده در سطل زباله را کرد.

ویدئویی صبح روز گذشته در شبکه های اجتماعی از نوزاد یک روزه وایرال شد.  ماجرا اینگونه بود که نوزاد یک روزه را دور انداختند. این نوزاد یک روزه در نازی آباد پیدا شد. نوزاد یک روزه در پلاستیکی مشکی قرار داشت. نوزاد یک روزه در داخل پلاستیک در یک سطل زباله بزرگ رها شده بود.

نوزاد رها شده نازی آباد پدر دار شد 

نوزاد

خواننده مشهور، یاسان درخواست برای به سرپرستی گرفتن نوزاد رها شده در سطل زباله را کرد.

نوزاد

درخواست سرپرستی ۱۷ هزار خانواده برای نوزاد رها شده نازی آباد

 نوزاد تازه پیدا شده نازی آباد صاحب پیدا کرد معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی:از روز گذشته که خبر پیدا شدن این نوزاد در رسانه‌ها منتشر شد، متقاضیان زیادی برای تحویل این کودک به عنوان فرزندخوانده اعلام آمادگی کرده‌اند. بسیاری از افراد در تماس با سازمان بهزیستی و برخی دیگر با مراجعه به این سازمان اعلام کردند که قصد سرپرستی این نوزاد را دارند.

نکته مهم آن است که بالغ بر ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای امر فرزندخواندگی در صف نوبت سازمان بهزیستی هستند. اگر بنا باشد این کودک به خانواده‌ای به منظور فرزندخواندگی داده شود، اولویت با این قبیل افراد است.

حادثه دلخراش نوزاد یک روزه  در محله نازی آباد تهران

درپی انتشار ویدیویی در فضای مجازی از پیدا شدن یک نوزاد تازه متولد شده در سطل زباله، رییس مرکز اورژانس تهران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

صبح امروز ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از کشف یک نوزاد تازه متولد شده از سطل زباله بود. در این ویدیو نوزادی که بند نافش هنوز جدا نشده بود، داخل دو کیسه پلاستیکی سفید و مشکی در سطل زباله قرار گرفته و یکی از شهروندان آن را از داخل سطل خارج می‌کند. انتشار این ویدیو بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

یحیی صالح طبری، رییس مرکز اورژانس تهران در این باره گفت:‌ روز یکشنبه خبری در مورد کشف یک نوزاد از سطل زباله در محله نازی آباد تهران به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن عوامل اورژانس در محل حاضر شده و اقدامات اولیه درمانی را به روی  این نوزاد تازه متولد شده انجام دادند. در ادامه نیز این نوزاد به داخل آمبولانس منتقل شده و پس تمیز کردن بدن به یکی از بیمارستان‌های همان محدوده منتقل شد.

 پیگیری ها از بیمارستان نیز حکایت از آن دارد که وضعیت عمومی این نوزاد که جنسیتش پسر است، مساعد و خوب است.

 

نصیری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی: 

از روز گذشته که خبر پیدا شدن یک نوزاد در نازی آباد در رسانه‌ها منتشر شد، متقاضیان بسیاری برای تحویل این کودک به عنوان فرزندخوانده اعلام آمادگی کرده‌اند.

17 هزار خانواده متقاضی برای امر فرزندخواندگی نوزاد هستند و اگر بنا باشد این کودک به خانواده‌ای داده شود اولویت با آن‌هاست.

سالانه تنها 1500 نوزاد به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی داده می‌شود و تعداد زیادی از خانواده‌ها بعد از ثبت‌نام برای تحویل فرزندخواندگی باید در صف نوبت بمانند.

اشک های مادری که یک نوزاد معصوم را در سطل زباله ای در تهران پیدا کرد و از مرگ حتمی نجات داد: آنقدر گرسنه اش بود که تمام انگشت هایش را خورده بود و خون می چکید، یادم نیست با چه سرعتی می دویدم که به بیمارستان برسم

 

 

چه زمانی دندان های نوزاد شروع به رشد می کند؟

در سه ماه اول بارداری دندان های شیری و در سه ماه دوم بارداری دندان های اصلی نوزاد تشکیل می شود. پس به این علت، مشکلاتی که در زمان بارداری برای بانوان ایجاد می شود، بر روی دندان های شیری نوزاد و یا حتی دندان های اصلی او آسیب می رساند. برخی از داروها نظیر تتراسایکلین بر رنگ و شکل دندان های نوزاد اثر منفی خواهد گذاشت، پس در هنگام بارداری قبل از مصرف خودسرانه دارو، حتماً با پزشک مشورت کنید.

اما زمان رشد دندان های نوزاد متفاوت است. برخی از آن ها در هنگام تولد دارای یک دندان می باشند. برخی دیگر قبل از چهار ماهگی شروع به در آوردن دندان می کنند. در بعضی از نوزادان نیز مشاهده شده است که در سن یک سالگی صاحب دندان شده اند، اما در اکثر نوزادان رویش دندان در سن شش ماهگی است.

ترتیب رویش دندان نوزادان

اولین رویش دندان نوزاد، دندان های پیشین فک پایین است.

اولین دندان‌ هایی که در دهان نوزاد ظاهر می‌ شود، دو دندان میانی در فک پایین است. رویش این دندان‌ ها در سن ۶ تا ۱۰ ماهگی است. هنگام بیرون زدن این دندان، صورت نوزاد بسیار زیبا و جذاب می‌ شود.

مرحله دوم، نوبت دندان های پیشین فک بالا است.

این دندان‌ ها معمولاً در سنین ۸ تا ۱۲ ماهگی شروع به رشد می‌ کند.

مرحله سوم رویش دندان های کناری بالا است.

این دندان‌ ها در سنین ۹ تا ۱۳ ماهگی شروع به رشد می‌ کند و در کنار دندان‌ های جلو در می‌ آیند.

مرحله چهارم شروع رویش دندان های کناری پایین است.

این دندان‌ ها در کنار دندان‌ های پیشین پایین رشد می‌ کنند. در سنین ۱۰ تا ۱۶ ماهگی شاهد رشد این دندان‌ ها خواهیم بود. با این دندان‌ ها لبخند نوزاد شما بسیار زیبا می‌ شود.

مرحله پنجم رویش دندان های آسیای بالایی است.

اولین دندان‌ های آسیای کودک بین سنین ۱۳ تا ۱۹ ماهگی رشد می‌ کند. این دندان در انتهای فک رشد می‌ کند و تا زمانی که این دندان در فک پایین نیز رشد نکند، هیچ کاربردی ندارد.

مرحله ششم رویش دندان های آسیای پایین است.

این دندان در انتهای فک پایین رشد می‌ کند. در سنین ۱۴ تا ۱۸ ماهگی شاهد رشد این دندان‌ ها هستیم. در این سن کودک به راحتی تمامی بیسکوئیت‌ های خود را می‌ خورد.

مرحله هفتم رویش دندان های نیش بالایی است.

این دندان‌ ها زودتر از دندان‌ های فک پایین شکل می‌ گیرند. در سنین ۱۶ تا ۲۲ ماهگی شاهد رشد این دندان‌ ها هستیم.

مرحله هشتم دندان های نیش پایینی رشد می کند.

دندان‌ های نیش پایین در سنین ۱۷ تا ۲۳ ماهگی  رشد می‌ کنند. با رشد این دندان ها، لبخند کودک کامل خواهد شد.

مرحله نهم رشد دندان های آسیای ثانویه در فک پایین است.

این دندان در سنین ۲۳ تا ۳۱ ماهگی رشد می‌کند.  درد دندان درآوردن  این دندان نسبت به بقیه دندان ها بسیار کمتر است. چون ممکن است به خاطر بازیگوش بودن کودک باشد.مشکلات و مراقبت های لازم برای دندان در آوردن نوزاد چیست؟

نوزاد رها شده نازی آباد پدر دار شد | خواننده مشهور سرپرست نوزاد رها شده نازی آباد شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    خدا خیرش بده

  • ااااا

    ما هم بچه دار نمیشیم ولی اقدام کردیم هنوز بچه ندادن حالا این آقا خونش از ما رنگی تره

  • این بی عدالتیه هرکی پول داره کارش راه میفته

  • کوهستانی

    چقدر حرف مفت میزنید اینهمه اراجیف میبافید خسته نشدید اصل مطلب را بگو خلاص، چه آدمهای روده درازی هستید،،، آدمهای سالم و سرحال و کامل دارن از گرسنگی و فقر و درد و مرض میمیرند آنوقت یک بچه سطل زباله ایی اینقدر براتون مهم شده،! عجب!!!!

    • هانا راستین

      معلومه باید پول داشته باشه .تو این زمونه برای سرپرستی و ایجاد فضای امن اقتصادی باید پول داشته باشید.باید آینده بچه تامین باشه

  • ناشناس

    لطفا بچه رو به خانواده مشهور ندین در آینده دردسر براش داره به کسی بدین که توانایی حمایت وخوب رسیدن داره ودر هیچ جا شناخته شده نیست، بابا بست انقد ازش اطلاع رسانی نکنید همین که مردم بدونند سلامت کفایت میکنه، به فکر آینده اش باشید. لطفا.....

  • مهتاب

    ایکاش ادم مشهوری همچین کاری رو نمیکرد، ک فردای به گوش این طفل معصوم نرسه ک از کجااا پیدااش کردن

  • R

    ای خدا دردت بجونم
    واقعا متاسفم واسه مادرش ک فقط اسم مادرو یدک میکشه ..!

  • ناشناس

    خانواده ای که توانایی نگهداریشو نداشتن بهتر که تولید نکنن که رهاش کنن تو سطل اشغال واقعا ظالمانه بود ولی یقینا که بچه خوشبختی خواهد شد چون به یکی میدنش که ارزو بچه داره و بی شک دلی بزرگش میکنن

  • شهین

    الهی بمیرم در سطل زباله انداختنش .

  • محمد

    جنیفر لوپز هم هفته ای دوتا سیاه پوست رو به فرزند خواندگی میگیره
    لامصب این دوربین انسان رو به چه کارهای خداپسندانه ای مجبور می‌کنه !!!!

  • ناشناس

    ۱۷هزارمتقاضی برای سرپرستی یه کودک.خنده داره حتمایه صحنه ای بایدببینیدتااحساسی بشیداگه این همه میتونیدوتوانایی به عهده گرفتن فرزندوداریدمثل این بچه خیلی دیگه توبهزیستی هستن که یه پدرومادرخوب میخوان بریدواسه اوناتقاضابدید

  • ناشناس

    بنظرم بچه رو باید به کسی بدن که شناخته شده نباشه . از کجا معلوم شاید یه روز مادرش پشیمون بشه بیاد دنبالش . بعدش زندگیه بچه داغون میشه

  • ناشناس

    یاسان کیه کیگه گنده ش نکنین کسی نمی شناسه الان هرکی بره مسابقه عصر جدید میشه خواننده

  • مریم

    والا تو اون فیلمی که ما دیدیم بچه لخت بود الان چرا تو پلاستیک لباس تنش هست🤔

  • ناشناس

    والابهزیستی تایه بچه تحویل بده جون آدم درمیاره

  • ناشناس

    نوزاد رها شده راباید به خانواده ای بدهندکه بچه دارنمی شوند.

  • ناشناس

    باسلام به نظرمن برای اینکه این کودک در آینده زندگی عادی و به دور از تحقیروتمسخر داشته باشه به خانواده معمولی و گمنام سپرده بشه تا در هر روز و ساعت گذشته اش بهش یاداوریدنشود توسط اطرافیان

  • ناشناس

    لطفا اینقدر پدر مادر بچه رو سرزنش نکنید قضاوت نکنید ، من خودم الان ۳۰ سالمه بارها به مادرم گفتم چرا وقتی به دنیا اومدم منو ننداختین سطل اشغال یا میمردم راحت میشدم یا یکی منو پیدا میکرد و با عزت بزرگم میکردن مادرم هم میگه دلم نیومد ،،،به نظرم این آخر خود خواهی هست که یه انسان رو با سوء تغذیه و ذلت بدبختی و دهها مشکل روحی و روانی جسمی که تا آخر عمر ولش نمیکنن بزرگ کنی و هر روز زجرش بدی فقط به خاطر دل صابمرده خودت ،، من به عنوان کسی که درد کشیده از پدر مادر ناشایست هستم به پدر مادر این نوزاد تبریک میگم به خاطر شجاعتشون که حاضر نشدن به خاطر خودخواهی بچشون با ذلت بزرگ کنن بلکه گذاشتن توی سطل اشغال تا یا بمیره راحت بشه یا پیش کسایی که میخوانش با عذت بزرگ بشه

  • سلماساعدی

    اگراین خبرحقیقت داشته باشد،صمیمانه به شیرپسرگلمون وپدر مهربانش جناب یاسان تبریک و تهنیت می گویم.قدمش پرخیروبرکت برای باباو خانواده عزیزش باد!

  • ناشناس

    سلام شما ها که دنبال بچه هستین این همه بچه بی سرپرست که توکوچه خیابون اواره هستن نمی بینید نون هم گیرشون نمیاد بخورند سرپرستی اونا را به عهده بگیرید ثواب هم داره اگه میخواید دیده بشید هم خود دانید

  • ناشناس

    توروخدااین بچه روبدین من مادرش بشم سه تاپسردارم اینم باجون دل میپذیرم

  • لیلا

    هیچکس وهیچ چیز نمیتواند براراده خدادررابطه بامرگ وزندگی آدم هاوتقدیروسرنوشتشان، غلبه کند.این کودک،میتوانست درهمان سطل زباله ،خوراک سگ وگربه هاشود ویاگرفتارباندهای آدم ربایی ومخدرو......شود.اماجالب است که اراده خداوند،اورا دردامان این خواننده قرارداد تابابهترین امکانات ورفاه،بزرگ شودوشاید درآینده ای نه چندان دور،راه همین خواننده راادامه دهد.درحیرتم ازتقدیر وسرنوشتی که فقط به دست خودخداوند،نوشته وتعیین میگردد.

  • ناشناس

    انشالله که عقبت بخیر بشه ما که گفتم بد به ما نداد انشالا خیر ببینه اون اقای گرفش

  • ناشناس

    جانم فرشته نازم الهی شاد و سلامت باشی عزیزم پسر گلم . درخواستم رد کردن که به فرزندی بگیرمت فرشته نازنینم پسر گلم الهی شاد و سلامت باشی عزیزم فدات بشم🌹

  • ناشناس

    قضات نمیشه کردراجب خانوادش شاید به خاطرانتقام ازخانواد ش دزدیدن وگفتن مرده به دنیا اومده انسان همه کارمیتونه بکنه

  • ناشناس

    این پسر زیبا یوسف زمانه ی ماست