بررسی فعالیت بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال نشان داد:

هوش مصنوعی در خدمت بانکداری دیجیتال ایران زمین

هوش مصنوعی در خدمت بانکداری دیجیتال ایران زمین
کدخبر : 580184

بانکداری دیجیتال شامل استفاده از فناوری‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین است. به همین منظور بانک ایران زمین با هدف بهینه‌سازی حداکثری عملیات بانکی خود، با استفاده از این فناوری، برای مشتریان سهولت به همراه سودسازی و برای بانک‌ها کاهش هزینه‌های عملیاتی را به ارمغان آورده است.

به گزارش شما و اقتصاد: بانکداری الکترونیکی به دیجیتال شدن تمام فعالیت‌های بانکی و حذف فیزیکی آن‌ها اشاره دارد. برای پاسخگویی به نیاز‌های نو و جدید مشتریان و کسب وکار‌های امروزی، بانکداری سنتی قدیمی دیگر کارآمدی ندارد. از این رو، استارت‌آپ‌ها و بانک‌ها با تلاش مستمر در راه دیجیتالی شدن هستند و بانک‌های دیجیتالی به عنوان آینده بانکداری محسوب می‌شوند.

بانک ایران زمین با استفاده از تجارب متخصصان، خدمات ویژه و خاص در حوزه بانکداری دیجیتال ارائه می‌دهد و با رشد ۶۸ درصدی تراکنش‌های بانکداری دیجیتال خود، رکوردی بی‌سابقه در این حوزه را به ثبت رسانده است.

با توجه به پیشرفت ابزار‌ها و تکنولوژی‌ها، بانکداری دیجیتال همواره در حال تغییر و تحول است و برای جوانان با استقبال بیشتری همراه است. با این حال، حساب‌های دیجیتالی و آنلاین برای همه افراد مناسب نیستند و برخی افراد به دلیل نگرانی از بابت امنیت، بانک الکترونیکی را بهتر می‌دانند.

برای موفقیت آینده بانک‌ها، ساخت اکوسیستم بهترین راه حل است. اکوسیستم‌های آینده بانک‌ها در دو بُعد فنی و غیرفنی توسعه می‌یابند که باعث ایجاد اکوسیستمی جدید حول خدمات و محصولات بانکی می‌شود. بانک‌ها در این حوزه عمدتا جایگاه مدیریت بازیگران اکوسیستم را دارند.

یک کارشناس صنعت بانکی معتقد است که بانکداری دیجیتال، استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌ها یا عملیات بانکی است. عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز شده، حداکثر بهینه‌سازی در آن لحاظ شده؛ برای مشتری: در دسترس بودن، سودمندی و صرفه؛ و برای بانک: کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را به ارمغان می‌آورد

فناوری بلاک چین در بانکداری می‌تواند امنیت بانک را از راه‌های مختلفی تقویت کند. به علاوه تراکنش‌ها در بلاکچین به صورت غیر متمرکز و همتا به همتا انجام می‌شود که سطح بالاتری از امنیت را ایجاد می‌کند.

بانک ایران زمین از فناوری بلاکچین برای امنیت بیشتر تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، اطلاعات تراکنش‌های مالی در یک شبکه امن ذخیره می‌شوند و هرگونه تغییر در اطلاعات توسط افراد غیرمجاز، تشخیص داده می‌شود.

"بانک ایران زمین "با استفاده از فناوری‌های نوین، توانسته است بهبود قابل توجهی در ارائه خدمات بانکی خود داشته باشد و مشتریانش را راضی نگه دارد.

بخش دیگری که در حوزه بانکداری دیجیتال طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی می‌باشد که تقریبا در صنعت بانکی به یک نیاز حیاتی تبدیل شده است. این فناوری‌ها با افزایش بهره‌وری و تصمیم‌گیری براساس اطلاعات غیرقابل درک برای یک عامل انسانی، به بانک‌ها کمک می‌کنند تا هزینه‌ها کاهش یابد و خدمات مشتری محور و فناورتر شوند. بانک‌ها در ایران نیز از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده می‌کنند.

"بانک ایران زمین" از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای احراز هویت مشتریان و سرویس امضای دیجیتال استفاده می‌کند. راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به بانک‌ها کمک می‌کنند تا در بازار رقابتی باقی بمانند، هزینه‌های عملیاتی را به حداقل می‌رسانند و فرآیند‌ها را خودکار می‌کنند.

با تقویت فناوری هوش مصنوعی در بانکداری دیجیتال، در سال‌های آینده شاهد دسترسی آسان‌تر کاربران به خدمات بانکی ایران زمین و سرویس‌های جدیدی از طرف این بانک خواهیم بود. همان‌گونه که بررسی آخرین آمارهای استخراج شده از فعالیت های بانک ایران زمین نشان‌می دهد که این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال با رشد چشمگیری مواجه بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: