یارانه | یارانه معیشتی

خبر فوری دولت برای یارانه بگیران |حذف یارانه نقدی این ۳ دهک

خبر فوری دولت برای یارانه بگیران |حذف یارانه نقدی این ۳ دهک
کدخبر : 584393

عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استناد به نظرات کارشناسان معتقد است که باید یارانه ۳ دهک بالا حذف شود.

به گزارش شما و اقتصاد : عسگریان ادعا کرد باید آمارها هر ۶ ماه یک بار به روز رسانی شود تا توزیع یارانه نقدی با عدالت بیشتری بین مردم توزیع شود.معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استناد به نظرات کارشناسان معتقد است که باید یارانه ۳ دهک بالا حذف شود و صرفه جویی از این تغییر سیاست، به ۳ دهک پایین اختصاص یابد.

وی دلیل این گفته را، مهاجرت و جابه‌جایی بین دهک‌ها عنوان می‌کند که برای منطقی کردن عدالت در توزیع یارانه باید داده‌ها به روز رسانی شود و باید اراده جمعی شکل گیرد تا داده‌ها هر ۶ ماه یکبار وارد شود تا بتوان در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

به استناد صحبت‌های عسگریان، داده‌ها در بخش‌های حقوق و دستمزد فرد و خانواده، ملک، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، سفر خارجی و … جمع‌آوری و با هوش مصنوعی بررسی‌ می‌شود تا میزان نفوذ هر شاخص مشخص و در نهایت نشان دهد که هر فرد در چه دهکی قرار می‌گیرد و چه مقدار باید یارانه دریافت کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که براساس شیوه استحقاق سنجی همه داده‌ها اعمال‌ می‌شود و حتی اگر فردی بیمار خاص در خانواده داشته باشد نیز در شرایط کلی اعمال‌ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: