بورس | شرکت ها

راه برای ورود همه شرکت‌ ها به بورس باز شد

راه برای ورود همه شرکت‌ ها به بورس باز شد
کدخبر : 584540

اقتصادنیوز: با راه اندازی بازار توافقی، ورود بازار پایه فرابورس بسته شده و از این به بعد همه شرکت‌های لغو پذیرش شده یا شرکت‌هایی که قادر به احراز شرایط پذیرش بورس و فرابروس نیستند، می‌توانند سهام خود را در بازار توافقی معامله کنند.

به گزارش شما اقتصاد : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: راه‌اندازی بازار توافقی فرابورس اقدام بزرگی است که برای توسعه فرابورس بوده و از سال‌های قبل آغاز شده است.

مجید عشقی در مراسم افتتاحیه بازار توافقی فرابورس ایران، اظهار کرد: روند توسعه فرابورس با شتاب نسبتاً منطقی ادامه دارد و این کارها ادامه فعالیت‌هایی است که از قبل شروع شده و افتتاح بازار توافقی از جمله آن کارهاست. اشکالی که در بازار پایه می‌دیدیم این بود که تفاوتی با بازار شرکت‌های پذیرفته شده نداشت و این می‌توانست ریسک‌های متعددی را به سرمایه‌گذاران تحمیل کند.

وی افزود: اکثر شرکت‌هایی که در بازار پایه هستند، شرکت‌های لغو پذیرش شده‌اند یا دلیل دیگری دارد و این‌ها ریسک‌های متعددی دارد و بعضاً سهامداران بدون توجه به این ریسک‌ها اقدام به خرید سهام می‌کنند، از همین رو شرکت فرابورس بازار توافقی را پیشنهاد داد و شرکت‌ها به‌صورت توافقی سهامشان عرضه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: