بیمه تعاون

شرکتی سرمایه پذیر و سرمایه گذار

شرکتی سرمایه پذیر و سرمایه گذار
کدخبر : 588689

موج جدید تحولات در صنعت بیمه کشور با ورود هوش مصنوعی ومحصولات فناورمحور به برنامه‌های فعالان بیمه‌ای آغاز شده است. برنامه‌هایی که نمود اصلی آنها را می‌توان در شرکت‌هایی همچون بیمه تعاون مشاهده کرد. افزایش ۱۴۰ درصدی بیمه تعاون و ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی پرتفوی «وتعاون» همگی نمایانگر این است که این شرکت فعال در صنعت بیمه توانسته است به عنوان یک شرکت سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار خود را به دیگر رقیبان و مشتریان به خوبی معرفی کند.

شرکت بیمه تعاون که باسرمایه ۲۸۰ میلیاردی در ۱۱ سال پیش فعالیت خود را آغاز و در سه مرحله این افزایش را تاخرداد ۱۴۰۱ با رشد ۱۶۸۵ درصدی به۵ هزار میلیارد ریال افزایش داد، اکنون در نظر دارد ۱۴۰درصد افزایش سرمایه را در سال ۱۴۰۲ به انجام برساند. مصوب شد تا سرمایه فعلی شرکت بیمه تعاون از ۵۰۰ میلیارد از دو محل سایر اندوخته ها و تجدید ارزیابی دارایی ها به ۱.۲ هزار میلیارد تومان برسد.

صورت های مالی شرکت بیمه تعاون نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۱۴۰۲ عملکردی سودآور را داشته است. نتایج مثبت مندرج در کارنامه فعالیت این شرکت بیمه‌ای حاصل برنامه‌ریزی‌های تلاشگران این مجموعه در راستای اهداف تعیین‌شده مدیریت آن می‌باشد. اهدافی که براساس برنامه‌های اقتصادی و محوریت مشتریان در مجموعه اقتصادی کشور تبیین و اجرا می‌گردد.

مرور اجمالی نتایج بیمه تعاون در بازار سرمایه نشان می دهد که در پایان شهریور سال جاری سهام این شرکت بیش ۶ هزار و ۸۵۷ بار معامله شد و سود واقعی هر سهم این شرکت نیز ۹۳ ریال بود. بیمه تعاون همچنین توانست در پایان نیمه نخست سال جاری درآمدهای بیمه ای خود را به ۹ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال برساند و سود عملیاتی این شرکت نیز ۲۴۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بود.

به گفته مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، در حال حاضر پورتفوی «وتعاون» حدود ۳۰۰میلیارد تومان است. یونس مظللومی و سایر مدیران بیمه تعاون بنا دارند تا سرمایه ثبتی شرکت را با ۱۴۰ درصد افزایش به ۱۲ هزار میلیارد ریال برسانند که این مسئله قطعاً در جذب پرتفوهای بزرگتر اثرگذار خواهد بود.

بیمه تعاون در پایان مهر امسال ۱۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد و با پرداخت ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تراز خود را ۸ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال می بیند و آنطور که از شرایط بازار قابل استخراج است بازدهی و نقدشوندگی نماد وتعاون در بازار سرمایه در یکساله گذشته ۳۱.۵۱ درصد بوده که قطعاً افزایش سرمایه در این مقطع بر جذابیتهای نماد وتعاون خواهد افزود.

اتفاقات بازار سرمایه در بعضی مواقع خارج از کنترل است اما سهام بیمه تعاون هیچ وقت نوسان هیجانی نداشته و این موضوع رضایت نسبی سهامداران را همراه داشته است. همچنین وضعیت شرکت از نظر ترازنامه و ذخایر، شرایط خوبی را تجربه کرده وامیدواریم درآینده نیز وضعیت سهام و سهامداران اوضاع بهتری را تجربه کند. بیمه تعاون به مدت ۳ سال هم اسپانسر و هم بیمه‌گر باشگاه استقلال است، بدان معنا که بازیکنان، کارکنان به همراه خانواده و تمام مراکز و ساختمان های این باشگاه تحت پوشش بیمه تعاون هستند که این حمایت در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

آنچه که افزایش سرمایه بیمه تعاون را بیشتر قابل توجه می کند امیدواری جهت افزایش سهم رشته هایی مانند آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی، باربری و زندگی است که از قضا یونس مطلومی برنامه مدونی را جهت پرداختن به این رشته های بیمه ای در شرکت متبوعش پایه گذاری کرده است.

شرکت بیمه تعاون در حال حاضر در مسیری قرار گرفته است که می تواند مهندسی فرآیند بیمه گری در صنعت بیمه کشور را با تحول روبرو کند و افزایش سرمایه این شرکت قطعاً به این مسئله کمک دوچندان خواهد کرد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: