پیش بینی بورس | بورس

پیش بینی فوق العاده امروز بورس| این پیش بینی بورس را از دست ندهید

پیش بینی فوق العاده امروز بورس| این پیش بینی بورس را از دست ندهید
کدخبر : 589090

با ریزش شاخص کل بورس برای دومین روز معاملاتی متوالی، ناظران خوشبین و بدبین سناریوهای متفاوتی را برای بازار متصور هستند.

به گزارش شما و اقتصاد: دیروز شاخص‌های بورس ریزش کردند و خروج پول حقیقی از بازار ادامه داشت. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۱۹ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۰ هزار و یک واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۶۳۷ واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس ۳۳ واحد افزایش یافت و شاخص هم وزن فرابورس رشد ۳۸۰ واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۲۷۷ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۱۶ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۴۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت تولیدی چدن سازان (چدن)، شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیر) و شرکت هلدینگ صنعتی ملی (وملی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

 

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای پردیس (شرکت سرمایه گذاری پردیس)، دامین (شرکت داروسازی امین) و سیلام (شرکت سیمان ایلام) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و شرکت توکا ریل (توریل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

 

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۱۸ درصدی به ۵۲۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل از دقایق ابتدایی روند نزولی پیدا کرد و در پایان نیز ۱۰ هزار واحد پایین‌تر از روز قبل ایستاد. بدین ترتیب شاخص برای دومین روز معاملاتی متوالی ریزش کرد.

 

نمادهای بزرگ بازار؛ فولاد، شستا، حکشتی، خودرو، فارس و رمپنا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. 

 

همچنین ارزش معاملات خرد به محدوده ۶ هزار میلیارد تومان صعود کرد و رشد ۹ درصدی داشت. 

 

بنابراین به نظر می‌رسد بازار برای دومین روز در مدار اصلاح و تعدیل قرار داشت. برخی از ناظران خوشبین ریزش روز شنبه را یک تعدیل کوتاه مدت قلمداد کردند و معتقدند پس از ۸ روز صعود متوالی، تعدیل دو یا سه روزه قابل پیش بینی بوده و به معنی روند ریزشی نیست. در مقابل، ناظران بدبین ریزش دیروز را به معنی پولبک می‌دانند و معتقدند شاخص به سطح مقاومت پیشین –یعنی مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد- باز خواهد گشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: