گذرنامه‌های جهان

بهترین گذرنامه‌های جهان برای سفر در سال ۲۰۲۴؛ گذرنامۀ ایران چه رتبه‌ای دارد؟

بهترین گذرنامه‌های جهان برای سفر در سال ۲۰۲۴؛ گذرنامۀ ایران چه رتبه‌ای دارد؟
کدخبر : 590707

گذرنامه درب‌های جهان را به روی ما می‌گشاید. اما همه گذرنامه‌ها ارزش یکسانی ندارند. بسته به کشوری که آن‌ها را صادر می‌کند و عوامل مختلف دیگر، برخی گذرنامه‌ها بسیار قدرتمندتر از گذرنامه‌های دیگر هستند.

به گزارش شماواقتصاد: مزایای داشتن یک گذرنامه قدرتمند بی‌شمار است. گذرنامه‌های قدرتمند به دارنده این امکان را می‌دهند که به راحتی و بدون نیاز به ضروریات اضافه مانند ویزا، وارد کشورهای بیشتری شوند. به نظر شما قدرتمندترین گذرنامه جهان در سال ۲۰۲۴ گذرنامه‌ی کدام کشور است؟ 

 بر اساس شاخص شناخته‌شده‌ای که اوایل ماه جاری منتشر شد، گذرنامه‌ی اسپانیا بهترین گذرنامه‌ای است که یک مسافر می‌تواند برای سفر در سال آینده داشته باشد. 
 

به گزارش شاخص گذرنامه VisaGuide.world، مسافرانی که دارای گذرنامه‌ی اسپانیایی هستند می‌توانند بدون گذرنامه وارد ۴۳ کشور و بدون ضروریاتی از قبیل ویزا وارد ۱۰۶ کشور شوند، این ویژگی‌ها گذرنامه اسپانیا را به قدرتمندترین گذرنامه جهان برای مسافران تبدیل می‌کند. 

 

این شاخص نه تنها تعداد کشورهایی را که می‌توان بدون ویزا از آن‌ها بازدید کرد، بلکه مزایای دیگری مانند مجوز سفر الکترونیکی، ویزای صادره در بدو ورود در فرودگاه، ویزای الکترونیکی، سفر بدون گذرنامه و ارزش مقصد را هم در نظر گرفته است. از این عوامل برای محاسبه‌ی امتیاز بر اساس کشور استفاده می‌شود. 

 

گذرنامه‌ی اسپانیایی از امتیاز ۹۰.۳۶ برخوردار است. 

 

کشورهایی با قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان

طبق جدول امتیازات VisaGuide ده گذرنامه‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند به ترتیب عبارتند از:

 

اسپانیا، سنگاپور، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک

این شاخص، گذرنامه‌های ۱۹۹ کشور و منطقه را ارزیابی می‌کند و نقاط قوت آن‌ها را بر اساس متغیرها تعیین می‌کند. 

بیشتر کشورهایی که قدرتمندترین گذرنامه‌ها را دارند متعلق به اتحادیه اروپا هستند. 

آیا گذرنامه‌ی آمریکا دیگر قدرتمند نیست؟ 

بر اساس شاخص VisaGuide.Word، گذرنامه‌ی ایالات متحده با امتیاز ۸۵.۱۹ در رتبه چهلم فهرست و پایین‌تر از گذرنامۀ امارات متحدۀ عربی قرار دارد. اگرچه دارندگان گذرنامه‌ی ایالات متحده می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۴۷ کشور جهان سفر کنند، برای ورود به کشورهای باقی‌مانده، باید از قبل برای ویزا اقدام کنند. 

از جمله کشورهایی که برای مسافران با گذرنامه‌ی ایالات متحده نیاز به ویزا دارند می‌توان به کوبا، روسیه و ونزوئلا اشاره کرد.

گذرنامۀ ایران در رتبۀ چندم است؟

گذرنامۀ ایران در این فهرست با امتیاز 14.70 در رتبۀ 182 و بالاتر از کشورهایی نظیر لیبی، عراق، پاکستان و بنگلادش قرار دارد. در سه رتبۀ آخر این فهرست نیز گذرنامۀ کشورهای سوریه، افغانستان و سومالی جای گرفته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: