شماواقتصاد گزارش میدهد:

مسیر شفاف وام‌های پرداختی در سامانه تسهیلات ایران زمین

مسیر شفاف وام‌های پرداختی در سامانه تسهیلات ایران زمین
کدخبر : 591026

بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات با کیفیت و عملکردی شفاف در مسیر جلب رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قراردادهای تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است.

به گزارش شماواقتصاد: مدیرعامل بانک ایران زمین باور دارد که برای گذر از شرایط فعلی باید حمایت از تولید در رأس برنامه‌های نظام بانکی برای تامین مالی موردنیاز طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی است و ارائه تسهیلات هدفمند و شفاف می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد. زیان انباشته بانک ایران زمین در سال‌های اخیر نگرانی‌هایی را به دنبال داشت، اما چنین عملکردی به طور حتم ظرفیت‌های زیادی را در مجموعه این بانک ایجاد خواهد کرد که می‌تواند ایران زمین را در مسیر بهبود و ارتقا قرار دهد.  

بانک ایران زمین که همواره نیازهای اقشار مختلف جامعه را بررسی می‌کند و براساس این نیازها- که عموما مربوط به اقشار کم‌برخوردار خصوصا جوانان و خانواده را در برمی‌گیرد- را در اولویت قرار می‌دهد، به منظور تامین نیازمندی‌های تسهیلات خرد مشتریان در بخش خدمات و تکمیل سبد خدمات و محصولات بانکی طرح‌های تسهیلاتی را عرضه کرده است.

طرح‌های تسهیلاتی این بانک از جمله طرح مشهور « انتخاب پلاس» که یقینا به توسعه و گره‌گشای مشکلات اقتصادی می‌انجامد و با هدف تامین مالی به این بخش از جمله کسب وکارها و چرخه صنعت ارائه گردیده است، نیازمند یک شفافیت در اطلاع‌رسانی چگونگی و محل خرج اعطای این وام‌ها می‌باشد. ارائه شفافیت آماری در نظام بانکداری از اولویت‌های انتخاب یک بانک برای مشتریان و حتی کارشناسان اقتصادی است.

تسهیلات کلان بانک‌ها به بخش خصوصی با توجه سامانه‌های نظارتی جدید در بانک مرکزی و نیز سیستم ارزیابی بانک‌ها در یکی دو سال گذشته علاوه بر اینکه به پایداری تولید در واحد‌های مختلف کمک کرد توانست میزان بازگشت منابع به چرخه نقدینگی بانک را افزایش و چالش غیرجاری شدن تسهیلات را تا حدود زیادی مرتفع کند.

 خدمات فناورمحور و محصولات هوشمند که در عرصه بانکداری الکترونیکی از طرف یک بانک به مشتریان عرضه می‌گردد خصوصا در حوزه شفافیت آماری در تسهیلات اعطایی موجب می‌شود تا مشتریان تمایل بیشتری بر واگذاری سپرده خود نزد ارائه‌دهنده خدمت داشته باشند.

با توجه به اینکه، نوآوری در خدمات نظام بانکی یک اولویت محسوب می‌گردد که ارائه دهنده این خدمات فناورمحور همواره از منظر مشتریان در راس نیازسنجی‌های آنان قرار می‌گیرد، بانک ایران زمین با بررسی و نیازسنجی از احتیاجات ضروری مشتریان خود و جامعه هدف ایرانی نسبت به طراحی و رونمایی از محصولات هوشمند همچون سامانه آنلاین تسهیلات در راستای شفافیت آماری پرداخته است.

تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. مشتریان وزمین می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

 این سامانه که در بستر بانکداری الکترونیکی طراحی و پیاده سازی شده است امکانی را برای مشتریان فراهم می کند تا ضمن مشاهده نتایج استعلام‌های دریافتی تسهیلات مورد نظر را به صورت غیرحضوری ثبت و پیگیری نمایند.

از مزایای دیگر این سامانه می‌توان به سهولت در انجام امور، کاهش رفت‌وآمدها و کمک به بهبود محیط ‌زیست، امکان تبادل سریع‌ اطلاعات مورد نیاز بانک برای رتبه ‌بندی متقاضیان دریافت تسهیلات، امکان پایش و پی‌گیری پرونده‌ها توسط متقاضیان و به‌طور‌کلی زمینه ‌سازی بیشتر برای استقرار نظام بانکداری نوین در بانک ایران زمین اشاره نمود.

طرح‌های "بانک ایران زمین" بر پایه بانکداری الکترونیکی و تدوین برنامه‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و جدید بانکی استوار گردیده است تا این بانک بتواند با جلب رضایت حداکثری مشتریان در جذب سپرده‌گذاری و درآمدزایی موفق عمل کند.

اقدامات بانک ایران زمین در بهره‌برداری از امکانات موجود برای نمایان کردن نتیجه واضح و روشن به جامعه مخاطب و هدف خود می‌تواند به عنوان یک الگو برای اهداف کلان نظام بانکی در کشور قلمداد شود.




گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: