مهدی کوهی در جواب خبرنگار شما و اقتصاد اعلام کرد:

نیروگاه ۱۷۰ مگاواتی و اختصاصی ذوب‌آهن نیازمند تامین گاز | گام‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن در مسیر خانه‌دارشدن جوانان

نیروگاه ۱۷۰ مگاواتی و اختصاصی ذوب‌آهن نیازمند تامین گاز | گام‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن در مسیر خانه‌دارشدن جوانان
کدخبر : 591735

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار شما واقتصاد مبنی بر راهبرد ذوب‌آهن در برابر چالش‌های تامین انرژی موردنیاز کارخانه، گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، یک نیروگاه اختصاصی دارد که قادر است تا ۱۷۰ مگاوات برق تولید کند. از آنجایی که سوخت این نیروگاه گاز می‌باشد نیازمند تامین گاز ورودی از طریق شرکت گاز هستیم. اگر این اتفاق رخ بدهد، ما توانایی تأمین برق خود را تا ۱۷۰ مگاوات خواهیم داشت، در غیر اینصورت، باید از شبکه سراسری برق استفاده کنیم.

به گزارش شماواقتصاد: مهدی کوهی در جمع خبرنگاران حاضر در پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران با اشاره به قدمت ۵۳ ساله این کارخانه، ذوب‌آهن را صنعت‌ساز عنوان کرد که بسیاری از صنایع فولادی کشور همچون آلیاژی یزد، فولاد نیشابور و خوزستان و سایر صنایع فعالان بزرگ این صنعت از نظر تکنولوژی، سرمایه انسانی و آموزش  از این شرکت مشتق شده‌اند.

وی با تاکید و قدردانی از زحمات هیئت مدیره و مدیران عامل قبلی ذوب‌آهن در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گفت: براساس توافق‌نامه‌ای که با وزارت راه در حال انجام است، کل تامین نیاز ریل راه‌آهن سراسری ایران منعقد می‌گردد. مسیر این توافقنامه با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه و شرکت زیرساخت راه‌آهن وزارت راه و همچنین ایمیدرو به انجام خواهد رسید. تا به عنوان یک تولید آلیاژی به توسعه کشور در حوزه راه‌آهن و مترو کلان شهرها خدمت خواهیم کرد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، انبوه‌سازی مسکن را از دیگر اقدامات و توافقات این شرکت با وزارت راه‌و شهرسازی عنوان کرد و افزود: با خرید مستقیم تیرآهن‌ها، قیمت تمام شده آنها کاهش خواهد یافت. تولید تیرآهن‌های بال پهن و پیچ و مهره‌ای، به سرعت ساخت مسکن کمک شایانی خواهد کرد. توافقنامه‌ای که در حال امضا با نظام مهندسی و وزارت راه است، ما را قادر خواهد ساخت تا پس از دریافت نقشه‌ای جامع و کامل، برای ساختمان‌های ۵۰، ۲۵ و ۱۵ طبقه، تیرآهن‌های مورد نیاز بال پهن را به صورت مدولار در ذوب‌آهن اصفهان تولید و مونتاژ می‌شود.

وی به اخبار ساخت ۶ماهه ساختمان‌های ۵۰ طبقه در چین، اشاره کرد و گفت: در بررسی‌هایی که در این باره انجام دادیم مشخص شد که یکی از عوامل موفقیت‌آمیز بودن این طرح‌ها اینست که تیرآهن های بال پهن و پیچ مهره‌ای تاثیر زیاد و مستقیمی در این مسیر دارد. امیدواریم تا سایز ۳۰ را تا پایان سال در ذوب‌آهن اصفهان تولید کنیم و پس از مونتاژ با همکاری وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی، در یکی از پروژه‌هایشان این روش را بررسی کنیم تا بتوانیم در آینده در سراسر استان‌های دیگر هم توسعه دهیم.

مهدی کوهی تصریح کرد: سرعت در ساختمان‌سازی، کاهش قیمت تمام شده و ایمنی برای خانوارها و زوج‌های جوان، سه اتفاق مهم و بسیار خوب است که در اثر این توافقنامه به وقع خواهد پیوست. تیرآهن‌های سنتی حداکثر تا ۷ ریشتر در برابر زلزله مقاوم است اما تیرآهن‌های پهن‌بال بسته به سایزی که در ساختمان به‌کار می‌رود می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاوم باشد و ما ایمنی را هم برای خانواده‌ها به ارمغان خواهیم آورد، این پروژه‌ها در هماهنگی با نظام مهندسی و وزارت راه انجام می‌شوند.

وی با اشاره به سابقه ۵۳ ساله فعالیت این کارخانه، نیاز به بازسازی و ایمن‌سازی در برابر عوامل طبیعی مانند خاک و آب و هوا را یادآور شد و افزود: در این راستا، شرکت یک تفاهمنامه با معاونت علمی ریاست جمهوری، از طریق جهاد دانشگاهی به امضاء رسانیده است که براین اساس، پروژه‌های آینده زیست محیطی شرکت تحت نظارت این معاونت و با گارانتی آنها در اختیار دانش‌بنیان‌ها خواهد بود تا به جای ورود طرح‌ها و تجهیزات خارجی ارزبر در پروژه‌ها استفاده شود. در نمایشگاه‌های بعدی ان‌شاءالله جزئیات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پایان تاکید کرد: آنچه که امروز می‌توانم به شما بگویم، این است که ما با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، ان‌شاءالله به وسیله پروژه کانورتور، در کاهش آلودگی هوا و به‌طور ویژه در صنعت سبز و فولاد سبز تلاش خواهیم کرد. این پروژه‌ها نتایج خوبی را در آینده برای ما به‌همراه خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: