ورزش روزانه

اگر از معجزات ورزش روزانه با تایم کم اطلاع داشتید هر روز ورزش میکردید|از فواید معجزه آسا ورزش روزانه غافل نشید

اگر از معجزات ورزش روزانه با تایم کم اطلاع داشتید هر روز ورزش میکردید|از فواید معجزه آسا ورزش روزانه غافل نشید
کدخبر : 592942

تحقیقات نشان داده است افرادی که در مشاغل کم تحرک کار می کنند ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی هستند. محققان می گویند تنها ۱۵ دقیقه ورزش روزانه می تواند آسیب های فیزیکی ناشی از کار پشت میز در طول روز را جبران کند.

به گزارش شما و اقتصاد: در این گزارش به فواید ورزش روزانه پرداختیم. 

بر اساس مقاله ای که در JAMA منتشر شده است، محققان تایوانی ۴۸۱۶۸۸ شرکت کننده با میانگین سنی ۳۹ سال را به مدت ۱۳ سال مورد مطالعه قرار دادند. در این مدت ۲۶۲۵۷ مورد فوت در نمونه ها گزارش شده است. این مطالعه بزرگ شواهد جدیدی از اثرات منفی سبک زندگی بی تحرک به ویژه در یک شغل معمولی اداری ارائه کرده است. چنین سبک زندگی بی تحرکی خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

نتایج یک تحقیق ۱۳ ساله توسط محققان تایوانی

این پژوهش با هدف سنجش تأثیر نشستن طولانی مدت بر سلامت و مقایسه آن با مشاغل پرمشغله و نسبتاً متحرک انجام شد. به عنوان بخشی از این آزمایش، محققان میزان فعالیت بدنی در اوقات فراغت را نیز مورد بررسی قرار دادند.

مشاغل کم تحرک

این تحقیق نتایج نگران کننده ای داشت. مشخص شد که شغلی که نیاز به نشستن طولانی مدت دارد می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. صاحبان این مشاغل ۱۶ درصد بیشتر احتمال دارد که بمیرند. وقتی محققان افرادی را که بیشتر می نشینند با افرادی که مشاغل فعال تری داشتند مقایسه کردند، دریافتند که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی در گروه قبلی ۳۴ درصد بیشتر بود.

این تحقیق همچنین نشان داد که چگونه فعالیت اوقات فراغت بر میزان مرگ و میر افراد تأثیر می گذارد. یک فرد نسبتاً کم تحرک با ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش در روز می تواند اثرات نشستن را جبران کند و کمتر در معرض خطر مرگ قرار گیرد.

این مطالعه در نتیجه گیری خود می نویسد که نشستن طولانی مدت به بخشی از سبک زندگی مدرن تبدیل شده است و آن را طبیعی می دانند و به اثرات مرگبار آن توجه کافی نشده است. تناوب بین نشستن و ننشستن در محل کار و همچنین ۱۵ دقیقه فعالیت بدنی در اوقات فراغت از آسیب نشستن شغلی طولانی مدت می کاهد.

منبع: دیجیاتو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: