شماواقتصاد گزارش می دهد:

حرکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در مسیر حل بحران‌های کشور

حرکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در مسیر حل بحران‌های کشور
کدخبر : 593441

اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که پس از جنگ با هدف آبادی شهرها و روستاها با محوریت محرومیت‌زدایی تاسیس شد، در بحران‌های اخیر کمک‌های شایانی را در مسیر سازندگی به انجام رسانید. فعالان جهادی و تلاشگران عرصه ایثار خاتم‌الانبیاء (ص) در سال‌های اخیر موفق شدند تا جلوی خیلی از مشکلات کشور و به ویژه در خوزستان را با اقدامات خوب و به موقع خود بگیرند.

به گزارش شماواقتصاد: شعار ما می توانیم از دیدگاه جهادی‌های قرارگاه خاتم‌، فقط یک شعار نیست، بلکه برای این مردان اعتقادی به آرمان‌های والای ایران اسلامی یک حقیقت محسوب می‌شود. انگیزه و باوری که به اذعان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در دیدار با مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در میان این دلاورمردان عرصه ایثار و جهاد سازندگی موج می‌زند که توانسته‌اند با علم و ایمان خود، امید شکست ایران را برای دشمنان این مرزوبوم اسلامی ناامید کنند.

قرارگاه خاتم.jpg33

آن طور که مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم ‌الانبیاء (ص) می‌گوید این قرارگاه ترکیبی از شرکت‌های خصوصی در مزایا و امتیازات و شرکت‌های دولتی منهای معایب و معضلاتشان است.

 هلدینگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تاکنون بیش از ۸۰ پروژه بزرگ در سطح کشور را در حوزه‌های آب، برق، کشاورزی و محیط زیست به اجرا درآورده است. انتقال آب از مرز پاکستان به زاهدان و پروژه آبرسانی غدیر اهواز از جمله پروژه‌های مهم این هلدینگ محسوب می‌شوند.

قرارگاه خاتم با ورود به پنج استان کردستان، سیستان و بلوچستان، همدان، تهران و خوزستان موفق شد تا جلوی بحران‌های ناشی از کم‌بارشی و آب را بگیرد. دلامردانی که توانستند به اثبات برسانند که امروز می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و چه کارهای بزرگی برای آینده دارند.

قرارگاه سازندگی خاتم تنها در خوزستان ۲۶ پروژه سنگین را در سال جاری به اجرا گذاشته است. ضمن این که ۱۰ پروژه نفت و گاز، ۱۰ پروژه راه و شهرسازی، چهار پروژه در بخش نیرو و ۲ پروژه دریایی دارد که این تنوع کاری در عرصه های مختلف در قرارگاه قابل توجه است.

کارهای بی‌سابقه‌ای مانند تقاطع غیر همسطح دانشگاه شهید چمران خوزستان به طول ۲۵ متر با یک ستون که در نوع خود بی‌نظیر است. علاوه بر این می‌توان به پروژه مترو، آبرسانی غدیر، راه‌آهن اهواز به اندیمشک به طول ۱۰۰ کیلومتر در استان خوزستان و افتتاح کارگاه خیاطی و تولید لباس پوشاک شهید محمدحسن عادلی در روستای هرزند عتیق شهرستان مرند، عملیاتی کردن تقاطع امام‌رضا مسکن مهر خرم‌آباد از جمله اقدامات سال جاری قرارگاه خاتم است.
قرارگاه خاتم

 فعالیت‌های قرارگاه خاتم در استان خوزستان با سد کرخه آغاز شد که در سیل سال ۹۸ خوزستان، کیفیت ساخت خود را به اثبات رساند. همچنین، سد مارون سه و سد مسجدسلیمان از دیگر پروژه‌های بزرگ این هلدینگ بوده‌ است.

پروژه فاضلاب اهواز یکی از بزرگترین پروژه‌های قرارگاه خاتم است که در گذشته به دلیل عدم وجود دانش در این حوزه، بلاتکلیف بود. اکنون ۹۰ کیلومتر از کار پروژه فاضلاب اهواز انجام شده است و باقیمانده به دلیل مشکلات مالی وابسته به تأمین اعتبار است.

در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خوزستان، حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر فعالیت دارند که ۶۷ درصد کارکنان آن بومی و سایر آن نیز از نیروهای متخصص و افراد دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند.

سپاه با همه توانایی‌های خود در بخش‌های مختلف کشور برای رفع بحران‌های اقتصادی و معیشتی و تامین نیازهای داخل وارد شده است که اشتغالزایی یکی از این اقدامات است. بنابر اعلام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، قرارگاه خاتم الانبیا نه در عملکردش و نه در فلسفه وجودی‌اش به دنبال کار اقتصادی و درآمدزایی نیست بلکه به دنبال انجام مأموریت پاسداری از انقلاب و خدمت رسانی به مردم است.

اجرای مسجد، مدرسه و اشتغال‌زایی، جهیزیه و کمک مومنانه از جمله وظایف قرارگاه خاتم الانبیا است که به گفته معاون اشتغالزایی و توانمندسازی خاتم‌، این قرارگاه در ۶ هلدینگ ماموریت تخصصی خود را انجام می‌دهد. 

قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ظرفیت بالایی دارد و منافع شخصی در این مجموعه وجود ندارد. این مجموعه حمایتی و سازندگی سپاه با استفاده از تجهیزات به‌روز و براساس علم و تخصص، پروژه‌های خود را که شامل شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌شود، به اجرا درآورده است.

 



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: