شماواقتصاد گزارش میدهد:

گام‌های موفقیت بیمه کوثر در ثبت فروش حدود ۱۰۶ همتی

گام‌های موفقیت بیمه کوثر در ثبت فروش حدود ۱۰۶ همتی
کدخبر : 593068

از جمله عوامل کسب موفقیت‌‌های شرکت بیمه کوثر در سال جاری را می‌توان به ارائه خدمات برخط در حوزه صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت دانست که از گام‌های موثر در رسیدن به این موفقیت و روند رو به رشد آمار عملکرد بکوثر و ثبت فروش حدود ۱۰۶ همتی است.

به گزارش شماواقتصاد: صنعت بیمه به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی و حمایت از توسعه و آبادانی در کشور است که می‌تواند در تامین سلامت افراد جامعه و افزایش پس اندازها و در نتیجه رشد بازار سرمایه و همچنین گسترش امنیت اقتصادی و حفظ و نگهداری ثروت ملی و به کارگیری سرمایه توسط سرمایه گذاران به عنوان یک عامل بی بدیل ایفای نقش نماید.

شرکت بیمه کوثر موفق شده است تا در سال جاری حدود ۵ درصد از حق بیمه ۲.۱۲۶ هزار میلیارد ریالی تولیدی کشور با رقمی بالغ بر ۱۰۵ همت را به خود اختصاص دهد. با توجه به سهم ۵ درصدی این شرکت بیمه ای از بازار و جدول تحلیل حساسیت می توان انتظار تحقق EPS  حداقل ۹۱۰ ریالی و بیشتر از آن را برای شرکت داشت.

شرکت بیمه کوثر با سرمایه فعلی ۲۵۰۰ میلیارد تومان قصد دارد تا از محل سود انباشته افزایش سرمایه ۴۳ درصدی با رقمی معادل ۸۵۰ میلیارد تومان  را رقم بزند. بکوثر دلیل این افزایش سرمایه را در جهت اصلاح ساختار مالی، ارتقای نسبت توانگری، افزایش ظرفیت نگهداری، توسعه بازار و سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کرده است.

بررسی کارنامه بیمه کوثر در ۹ ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که میزان فروش «بکوثر» در این دوره با ۵۴ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه گذشته به ۱۰۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال رسید. این حق بیمه با ترکیب فروش ۸۸ درصدی در رشته های غیرزندگی و ۱۲ درصدی در رشته زندگی محقق شده است.

رشته های انرژی، کشتی، درمان و بدنه بیشترین درصد رشد فروش شرکت بیمه کوثر از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بوده است.

ثبت نسبت خسارت ۵۱٫۱ درصد در ۹ماهه امسال در عملکرد بکوثر به ثبت رسیده است که از این میزان شرکت بیمه کوثر مبلغ ۵۳ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کرده است. در این بخش، سهم رشته های غیرزندگی ۸۸٫۹ درصد و بیمه های زندگی ۱۱٫۱ درصد از کل خسارت های پرداختی بوده است.

مدیرعامل بیمه کوثر اعلام کرد که این شرکت با سرمایه انسانی متخصص و متعهد توانسته است با حفظ انسجام شبکه فروش به رشد و بالندگی رسیده و شرکت را در رسیدن به اهداف عالی خود نزدیک کند.

شرکت بیمه کوثر از همان روزهای شروع فعالیت، در حوزه بیمه‌گری الکترونیک اقدام کرد و هم‌اکنون نزدیک به دو سال است که استعلام و صدور آنلاین بیمه‌نامه‌های مختلف را بر پایه این زیرساخت، همراه با صدور همزمان کد یکتا را اجرایی کرده و از کانال سامانه خدمات الکترونیک خود به مشتریانش خدمت ارائه می‌کند.

حضور فعال در بازار های سرمایه، گسترش بازار بیمه کشور از طریق جذب سرمایه های مالی در جهت ایجاد یک بنگاه اقتصادی بزرگ و حضور کار آمد و مستمر در صنعت بیمه کشور را می‌توان از مهم‌ترین اهداف تاسیس شرکت بیمه کوثر عنوان کرد.

اهداف و افق‌های بیمه کوثر بر ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مشتریان تاکید و سطح مناسب فروش شرکت را ناشی از اتخاذ ترکیب مناسب فروش و مدیریت ریسک عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: