دکتر احمدی‌صدر عنوان کرد:

۴گام اساسی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در پایتخت/ تلاش های دو ساله به نقطه مثبت خروجی رسیده است

۴گام اساسی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در پایتخت/ تلاش های دو ساله به نقطه مثبت خروجی رسیده است
کدخبر : 595413

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به مراحل ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در تهران گفت: شناسایی آسیب‌دیدگان اجتماعی، جذب، جمع‌آوری و ساماندهی افراد آسیب‌دیده و صیانت از محلات مراحلی است که در این مسیر باید طی شود.

به گزارش شماواقتصاد: دکتر احمد احمدی صدر، در رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین برگزار شد، بیان کرد: با تدابیر و نگاه شهردار محترم تهران که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع آسیب های اجتماعی بود، پرچم مقابله با این آسیب ها بلند شد و دکتر زاکانی و تیم همراهشان در ۲ سال اخیر به رغم تحمل کنایه‌های مختلف کار را با جدیت جلو بردند.

وی ادامه داد: این تلاش دو ساله به نقطه ای رسیده که باید خروجی داشته باشد. امروز همه موانع برداشته شده تا توپ به فرمانده میدان برسد و فرمانده باید گام آخر یعنی ساماندهی آسیب های اجتماعی را آغاز کرده و به صورت مستمر از این جریان صیانت کند. فرمانده این میدان با درایت شهردار تهران، شهرداران نواحی هستند. شهردار نواحی باید آمار متکدیان، معتادین متجاهر، کارتن خواب‌ها، زباله گردها و کودکان کار را داشته باشد.

احمدی صدر گفت: گام اول شناسایی آسیب دیدگان اجتماعی است. شناسایی پاتوق ها، تامین حامی شهر، ناامن سازی معابر برای این افراد، مراقبت دائمی از نقاط آسیب، بهسازی فضاهای بی دفاع شهری، شناسایی زباله گردها و شناسایی مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات از جمله اقدامات در این راستا است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه مرحله دوم مربوط به جذب و جمع آوری افراد آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: جذب افراد جامعه هدف توسط گشت حامی شهر، غربالگری اولیه افراد جمع آوری شده در پایگاه خدمات اجتماعی مناطق، ارجاع افراد به مراکز مربوطه، جمع آوری زباله گردهای غیرمجاز و ضبط بار زباله گردها و ارجاع بار به ایستگاه های میانی از نکات گام دوم است.

وی با اشاره به اینکه مرحله یا گام سوم مربوط به امر غربال اولیه و مرحله آخر مربوط به ساماندهی آسیب دیدگان است، گفت: مرحله صیانت از محلات آخرین گام این اتفاق است که از اهمیت بالایی برخوردار است. طی مکاتبه با مناطق مقرر شد با استفاده از ظرفیت مساجد و هیات های محلی از تمام محلات تهران یکپارچه مراقبت کنیم. پشتیبانی صد در صدر از این موضوع توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی انجام خواهد گرفت تا مشکلات به زودی حل بشود.

 

 

 

روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: