در نشست خبری وزارت راه و شهرسازی ارائه شد:

گزارشی از خدمت‌رسانی، اقدامات و عملکردها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

گزارشی از خدمت‌رسانی، اقدامات و عملکردها در سفرهای نوروزی 1403
کدخبر : 595586

نشست خبری «معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی» صبح امروز با موضوع ارائه گزارش خدمت رسانی، اقدامات و عملکردها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد که حاوی نکات و محورهای انجام‌گرفته بسیار مهمی بود.

به گزارش شماواقتصاد: وزارت راه و شهرسازی تهران امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ میزبان خبرنگارانی شد که به صورت مستقیم در جریان فعالیت‌های انجام‌گرفته در ایام نوروز توسط واحدهای تابعه این وزارتخانه قرار گرفتند. این نشست با حضور سید کمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و محمد محمدی بخش ریاست سازمان هواپیمایی کشور، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر معاونان و‌ رؤسای وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

photo_2024-04-08_13-10-57

در ابتدای این جلسه، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با حضور در جمع خبرنگاران و ارائه گزارشی از عملکرد حوزه حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از جابه‌جایی بیش از ۱۸.۵ میلیون نفر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش تلفات جاده‌ای با اطلاع ۴۱۲ نقطه خطرناک در سفر‌های نوروزی خبر داد. 

سید کمال هادیانفر، در خصوص اقدامات آمادگی وزارت راه برای ایام پیک سفرهای نوروزی اظهار داشت: دو ماه قبل از عید نوروز تشکیلات مختلفی برای بررسی آمادگی‌ها تشکیل شدند و عملکرد مسئولان تحت نظر نمایندگان ارزیابی شد. بیش از ۱۸.۵ میلیون نفر در ایام نوروزی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کردند، شامل مسافران اتوبوسی، قطاری، هوایی و دریایی بودند.

وی توضیح داد: در ستاد سفر‌های نوروزی، برنامه‌ریزی شده بود تا موانع در وسایل حمل و نقل مدیریت شده و مسافران به راحتی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند. این اقدامات باعث رضایت مردم از وضعیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها شد. هدف اصلی ما ارائه خدمات عادلانه با قیمت مناسب بوده و ظرفیت پروازهای داخلی به گونه‌ای توزیع شده که نیازهای مسافران را برطرف سازد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در این ایام، تاکید بر ارائه خدمات مطلوب در زمان مبارک رمضان بود و تمرکز بر کاهش تصادفات جاده‌ای با افزایش تردد بود. با توجه به تصمیمات برنامه هفتم توسعه، با همکاری پلیس راهور و سازمان راهداری، ۴۱۲ نقطه حادثه‌خیز و خطرناک قبل از نوروز اصلاح شدند. همچنین با همکاری بیش از ۷۸ هزار نیروی اورژانس و هلال احمر، تصادفات جاده‌ای کاهش یافت و امیدواریم که این تداوم تلاش‌ها منجر به افزایش ایمنی جاده‌ای شود.

 

۶میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر دریایی داشتند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران دیگر سخنران نشست خبری وزارت راه و شهرسازی بود که صبح امروز نسبت به ارائه گزارشی از عملکردها و فعالیت‌های انجام‌شده توسط این بخش مهم در حوزه حمل‌ونقل کشوری در ایام نوروز ۱۴۰۳ پرداخت.

علی اکبر صفایی با بیان اینکه ترددهای سفری در حوزه دریایی حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشت. در حوزه مسافری دریایی ۳.۸ میلیون نفر با رشد ۶ درصدی و در زمینه گردشگری دریایی ۹.۷ میلیون نفر سفر انجام شد و در مجموع رشد صفر درصدی داشته است.

وی افزود: این سفرها از سرزمین‌های اصلی همچون خوزستان، بوشهر، هرمزگان و نوار ساحلی برای سفر به جزایری مانند خارک، اروندرود برای راهیان نور، کیش، قشم، هرمز، لارک، ابوموسی در جنوب کشور انجام گرفت. در شمال کشور نیز در حوزه گردشگری دریایی از بنادر استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به خصوص پس از احیا و لایروبی بندر ترکمن سفرهایی انجام شد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و د ریانوردی ایران توضیح داد: در ایام نوروز حدود ۳۴ پیام سانحه دریایی دریافت شد که با تلاش تیم نجات دریایی هیچ‌گونه فوتی ثبت نگردید.




گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: