قیمت دلار | اخبار قیمت دلار | وضعیت قیمت دلار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار | قیمت دلار ۵ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت دلار در بازار و در صرافی ملی امروز چند شد؟

قیمت دلار | قیمت دلار 5 مردادماه 1401 | قیمت دلار در بازار و در صرافی ملی امروز چند شد؟
کدخبر : 561863

قیمت دلار امروز چهارشنبه، 5 مردادماه 1401 در بازار و در صرافی ملی چند معامله شد؟

قیمت دلار در بازار چند شد؟ قیمت دلار امروز چگونه خواهد بود؟ قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت دلار نیز روزانه تخمین زده می شود. قیمت دلار امروز در صرافی ملی چند شد؟

امروز کانون صرافان قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۲۵ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۳۲۵ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. همچنین در صرافی ملی، قیمت دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۴۸۸ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۷۶۵ تومان برای فروش معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی های رسمی

 

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۲۵ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۳۲۵ تومان  برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۳۷۱ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۶۸۱ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

قیمت دلار در صرافی ملی

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۴۹۱ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۷۶۸ تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته، دلار در این صرافی ۲۷ هزار و ۴۸۸ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۷۶۵ تومان برای فروش قیمت خورده بود. 

قیمت دلار در بازار متشکل

در بازار متشکل نیز امروز دلار ۲۷هزار و ۶۲۵ تومان قیمت خورد.

پیش بینی قیمت دلار

بازار ارز صف خرید است یا فروش؟ | مردم کاهش قیمت دلار را جدی نمی‌گیرند؟

قیمت دلار بازار آزاد امروز چهارم مرداد ماه نسبت به روز گذشته کاهش یافت و چند پله پایین آمد. این کاهش درباره قیمت دلار هرات هم رخ داد و نرخ این دلار هم از سقف تاریخی خود عقب نشست. اما رفتار مردم در بازار ارز چگونه است؟

چند هفته است که قیمت دلار در دو کانال در حال نوسان است. دلار هنوز سقف پیشین خود را رد نکرده و با رکورد جدید قیمتی فاصله زیادی دارد. بازارساز در تلاش است تا قیمت دلار را کاهش دهد. اما تلاشش تاکنون نتیجه نداده است.

نکته مهم‌تر این است که گویا مردم از بازار و تلاش‌های بازارساز سیگنال کاهش قیمت نگرفته‌اند و بازار خرید ارز در چهار راه فردوسی داغ است.

این گزارشی است که روزنامه دنیای اقتصاد به آن اشاره کرده و گفته مشاهدات میدانی حاکی از این است که «جمعیت قابل توجهی از متقاضیان خرید ارز در حوالی میدان فردوسی و گذر منوچهری حضور دارند. این افراد با حضور در صف‌های متعدد و طولانی در تلاش برای خرید اسکناس‌های خارجی با نرخ‌های توافقی از بنگاه‌های ارزی مجاز کشور هستند.»

پیش بینی قیمت دلار

این گزارش از افزایش تقاضا برای خرید ارز در حالی است که در دو روز گذشته دو گزارش متفاوت از بازار ارز مخابره شد.

اولین گزارش مربوط به گفتگوی کامران سلطانی‌زاده، دبیر‌کل کانون صرافان کشور بود که گفته بود خرید دلار در هفت گذشته هیجانی بوده و اکنون هیجان خرید دلار فروکش کرده است. تا جایی که ظهر روز یکشنبه بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد اما تنها برای نیمی از این دلار متقاضبی وجود داشت و بقیه دلارها بدون مشتری ماند.

جز این، خبرگزای مهر هم روز یکشنبه از صف سنگین فروش دلار مقابل صرافی‌های مجاز خبر داد و نوشت امید به کاهش قیمت دلار سبب شده همه خریداران دلار، فروشنده شوند و معامله‌گران هم تمایلی به خرید دلار ندارند!

روند قیمت دلار در بازار آزاد از روز گذشته تاکنون نزولی بوده اما نه تا حدی که این دو گزارش ادعا کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که این موارد، ادامه شیوه حرف‌درمانی دولت برای مهار قیمت دلار است.

اما از طرفی سیگنالی که مردم از روند قیمتی دلار در بازار گرفته‌اند با این موارد تفاوت دارد.

پیش بینی قیمت دلار

منبع: اقتصاد آنلاین/تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: