شماواقتصاد گزارش میدهد:

حمایت‌های مالی ملل در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

حمایت‌های مالی ملل در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
کدخبر : 581562

بررسی کارنامه سوددهی موسسه ملل در سال‌های اخیر بسیار مطلوب ارزیابی شده است. رشد ۶۵۰ درصدی تراز درآمدی مثبت این موسسه در سال گذشته و ثبت عملکرد مطلوب در تعامل مشتریان و افزایش سهم بازار در سه ماهه ابتدایی سال جاری از مواردی حائز اهمیت در نظام پولی و مالی کشور به شمار می‌آید. اما این تمام عملکرد موسسه ملل نیست بلکه ملل در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و عمل به تکالیف انسانی خود حمایت‌هایی را از اقشار مختلف جامعه به انجام رسانیده است.

به گزارش شماواقتصاد: موسسه اعتباری ملل در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ توانست تراز درآمدی مثبت ۲۱ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریالی را به ثبت برساند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۶۵۰ درصد رشد داشته است. این روند درآمدزایی در سال جاری بیش از گذشته تداوم پیدا کرد و ملل موفق شد در سه ماهه ابتدایی سال جاری عملکرد مطلوبی را در تعامل با مشتریان، افزایش سهم بازار و جذب حداکثری رضایت مشتریان در راستای حمایت‌‌های مالی از اقشار کم‌درآمد و حمایت از کالای ایرانی از خود برجای بگذارد.

موسسه اعتباری ملل قصد دارد تا برنامه‌های آتی خود را در کسب جایگاه برتر در رده‌بندی بانک‌ها تبیین و به اجرا بگذارد. به همین منظور ملل با توسعه محصولات جدید و گسترش بازار خود، توانسته است درآمدهای خود را به میزان ۵۶ درصد افزایش دهد و یک جهش ۶۵۰ درصدی در تراز درآمدی خود به ثبت برساند.

یکی از عوامل موثر در سوددهی موسسه اعتباری ملل، کاهش هزینه‌ها است. موسسه اعتباری ملل با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندهای کاری، توانسته است هزینه‌های خود را به حداقل برساند.

بنابر اعلام بانک مرکزی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان در بازه زمانی ابتدای سال تا تاریخ ۲۰ تیرماه، به ۲۰۴ هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد رشد داشته است.

بررسی کارنامه فعالیتی موسسه اعتباری ملل در راستای ترویج سنت پسندیده ازدواج در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ حاکی است که این موسسه مبلغ ۱/۲۰۷/۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت کرده است. همچنین در خرداد ماه، به تعداد ۳۸۹ زوج جوان، وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۷۹۶/۰۰۰ میلیون ریال پرداخت کرد که نسبت به ماه اردیبهشت، تعداد آن ۱۲۱ درصد و مبلغ آن ۱۲۹ درصد افزایش داشته است و تعداد ۸۳۲ نفر نیز در نوبت تکمیل مدارک جهت دریافت وام قرض الحسنه ازدواج در موسسه اعتباری ملل هستند. 

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان پرداختی تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان را به ۱۹۰ هزار نفر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۹۳ درصدی داشته است. موسسه اعتباری ملل نیز پرداخت‌هایی را در راستای حمایت از جوانی و افزایش جمعیت به انجام رسانید و در سه ماهه اول سال جاری، بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۴۲۵ فقره پرداخت کرده است. همچنین در خرداد ماه، تعداد ۲۲۶ فقره وام قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۱۲۸/۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کرد که نسبت به ماه قبل، ۳۸ درصد رشد داشته است. 

گزارش آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۲۴۳ هزار و ۶۸۵ نفر به مبلغ ۱۴.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند. این تسهیلات از طرف موسسه ملل هم در خرداد ماه سال جاری به تعداد ۱۰۸ نفر وام ودیعه مسکن به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال به ثبت رسید که در راستای حمایت از مستاجران در تامین واحد مسکونی انجام شد و نسبت به ماه اردیبهشت، تعداد آن ۱۰۴ درصد و مبلغ آن ۱۰۹ درصد افزایش داشته است. ملل در خردادماه موفق شد تا رشد بیش از ۱۰۰ درصدی پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران را به ثبت برساند.


گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: