برای نخستین‌بار در صنعت برق ایران انجام می‌شود/

برپایی نخستین رویداد فن بازار تخصصی صنعت برق ایران | فن‌بازار محلی برای ارائه محصولات با پایه هوش مصنوعی

برپایی نخستین رویداد فن بازار تخصصی صنعت برق ایران | فن‌بازار محلی برای ارائه محصولات با پایه هوش مصنوعی
کدخبر : 586790

نمایشگاه صنعت برق ۱۴۰۲ که در روز سه شنبه هفته آینده از تاریخ ۲۳ آبان به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللثی تهران برگزار می‌شود، یک اتفاق خاص را به همراه دارد. امسال در کنار بزرگترین رویداد بین‌المللی صنعت برق ایران، نخستین جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران با هدف شناسایی و رفع چالش‌های این صنعت راه‌اندازی می‌شود که اتفاق بسیار خوبی برای نزدیک شدن صنعت و دانشگاه و همچنین روش‌های ورود و اجرای هوش مصنوعی در صنعت برق است.

به گزارش شما و اقتصاد: همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق شعار سال مبنی بر «رشد تولید و مهارم تورم»، استفاده از ظرفیت موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تسهیل فرآیند تجاری‌سازی فناوری‌ در حوزه‌های مختلف مرتبط با نیرو، از سوی وزارت نیرو نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با راهبری مرکز رشد پژوهشگاه نیرو از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

این رویداد مهم که نقشی اساسی را در ایجاد فضای ارتباطی جامعه علمی و دانشگاهی ایفا خواهد کرد، اهدافی همچون؛ شناسایی چالش ها و ظرفیت های صنعت برق کشور، فراهم سازی بستر ارائه و معرفی ایده ها، پژوهش ها و دستاوردهای علمی و صنعتی این حوزه، معرفی محصولات و خدمات مرتبط، جلب همراهی و کمک در تامین مالی و فنی اجرای طرح های مبتنی بر فناوری های نوین و ایده‌های نو، معرفی نیازهای شرکت های فعال، هم اندیشی و تبادل دانش و اطلاعات و تجارب و آگاهی از جدیدترین دستاوردهای علمی و ظرفیت های فنی و مهندسی صنعت برق کشور را دنبال می‌کند.

بنابر اعلام معاون وزیر نیرو، فن‌بازار محلی برای ارائه محصولات با پایه هوش مصنوعی برای رشد بیشتر صنعت برق کشورمان خواهد بود. برگزاری این فن بازار یک نقطه عطف در پیوند محکم‌تر دانشگاه و صنعت برق است که از دستاوردهای آن در جهت ارتقای صنعت برق استفاده خواهد شد.

حائری معتقد است که بهره‌مندی از هوش مصنوعی در محصولات نوآورانه را امری اجتناب ناپذیر است و ایران امروز در آغاز یک گام بزرگ در مسیر رشد صنعت برق با بهره‌مندی از توان و ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و اگر در این مسیر، موفق حرکت کنیم، بی‌‌تردید در صنعت برق حرف اول را در دنیا خواهیم زد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در این باره می‌گوید: «لازم است برای کالای پیشرفته تامین زنجیره ایجاد کنیم و در نهایت با بهره‌مندی از هوش مصنوعی امکان صادرات تکنولوژی پیشرفته در صنعت برق فراهم شود. امروز در بحث تولید محصولات، انتقال و توزیع برق بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی دست یافته‌ایم و نیروگاه‎های متعددی را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها احداث کرده‌ایم به طوری که برخی از تجهیزات و قطعات نیروگاهی داخلی به کشورهای اروپایی صادر می‌کنیم.»

از جمله برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره عبارتند از؛ برپایی کارگاه‌های علمی، تخصصی و آموزشی با حضور اساتید بنام خارج از کشور و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه توسط اساتید برجسته دانشگاه و متخصصان صنعت در سطح داخلی و بین‌المللی و برگزاری تورهای تخصصی علمی و فناوری.

از مهمترین مزایای حضور در این جشنواره و فن بازار می‌توان به تخصیص غرفه/کانتر به متقاضیان با هزینه هایی حداقلی و در کنار سایر بازیگران این حوزه اعم از شرکت های زیرمجموعه توانیر و برق حرارتی، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پژوهشگاه نیرو، صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی و ... جهت معرفی محصولات و ظرفیت های خویش به مدیران صنعت برق و انرژی کشور،اعم از صنایع بخش دولتی و خصوصی،ایجاد فرصت شبکه‌سازی مستقیم و بی واسطه با مسئولین و مدیران ارشد صنعت برق و انرژی و آشنایی با نیازمندی های فناورانه ایشان در راستای بازاریابی و بازارسازی در جلسات اختصاصی B۲B و G۲B و همچنین تعامل با مدیران شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) جهت بررسی فرصت های مشارکت و سرمایه گذاری، اشاره کرد.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران امسال با حضور ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت بین المللی برگزار خواهد شد. بیش از ۶۹۰ محصول دانش بنیان از ۳۲۶ شرکت دانش بنیان عرضه شده که از بین آنها ۴۱۰ محصول در نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران عرضه می شود.

علاقه مندان، فعالان حوزه دانشگاهی، پژوهشگران، واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان می‌توانند برای حضور در این رویداد مهم از طریق پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به نشانی www.tbtb.ir  بخش "پورتال تحقیقات" و یا سامانه نمایشگاه ها و رویدادهای وزارت نیرو به نشانی اینترنتی https://event.moe.gov.ir  اقدام به بارگذاری و تکمیل مدارک برای ثبت‌نام کنند.

با توجه به محدودیت فضا از بین متقاضیان، تعداد محدودی پس از ارزیابی و داوری محصول یا خدمت از سوی کمیته علمی، برای حضور در نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران دعوت خواهند شد.

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: