شیرینی یلدایی

طرز تهیه شیرینی یلدایی بدون و همزن و کره با چند قلم مواد

طرز تهیه شیرینی یلدایی بدون و همزن و کره با چند قلم مواد
کدخبر : 589284

اگر دوست دارید یک شیرینی بسیار خوشمزه و شیک برای شب یلدا تهیه کنید که نیاز به چند قلم مواد دارد. این شیرینی یلدایی خوشمزه در عرص یک ساعت حاضر می شود زیرا بدون کره، همزن و استراحت تهیه کنید.

به گزارش شماواقتصاد: اگر دوست دارید یک شیرینی بسیار خوشمزه و شیک برای شب یلدا تهیه کنید که نیاز به چند قلم مواد دارد. این شیرینی یلدایی خوشمزه در عرص یک ساعت حاضر می شود زیرا بدون کره، همزن و استراحت تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی از قالب های مخصوص یلدایی استفاده کنید و یا می توانید خمیر را به شکل دلخواه برش بزنید. پس دست به کار شوید این شیرینی عالی را تهیه کنید. امروز  طرز تهیه شیرینی یلدایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم

آرد سفید ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
پودر قند ۱/۴ پیمانه
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد متوسط
نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری

 

طرز تهیه شیرینی یلدایی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ و پودر قند و روغن مایع و وانیل با هم بزنید تا یکدست شوند بعد نشاسته ذرت اضافه کنید. حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

 

مرحله سوم: تهیه خمیر

در آخر آرد کم کم بریزید تا جایی که خمیر لطیفی بدست بیاد و بدست نچسبد. امکان داره آرد زیاد بیاد یا یکی دو قاشق بیشتر مصرف شود زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است و ممکن است کم و زیاد شود پس حتما باید آرد را کم کم اضافه کنید.

 

مرحله سوم: باز کردن خمیر

خمیر با وردنه ۳ تا ۴ میلی پهن کنید و با کاتر دلخواه قالب بزنید. (کاتر حتما داخل آرد بزنید تا به خمیر نچسبد).

مرحله چهارم: پخت شیرینی یلدایی

شعله پخش کن از ده دقیقه قبل روی حرارت بگذارید روی اجاق گاز روی شعله کم تا گرم شود. داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی بزارید و شیرینی ها را روش بچینید و واشر دورشو خارج کنید . بعد بیست دقیقه چک کنید اگه زیرش طلایی بود آماده می باشد. فر روی دمای ۱۸۰ روشن کنید از ده دقیقه قبل تا گرم شود. شیرینی روی سینی بچینید و بمدت یه ربع تا بیست دقیقه داخل فر قرار دهید  و زیر شیرینی که طلایی شد خارج کنید. دمای فرها متفاوته حواستون باشد. برای تزیین می توانید شکلات رنگی از بیرون تهیه کنید و بن ماری کنید و روی شیرینی بریزید و با کمک خلال دندان مرتب کنید و بگذارید تا کمی خودش را بگیرد و داخل سیخ چوبی بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی یلدایی

  1. می توانید از تابه معمولی نیز استفاده کنید.
  2. شیرینی ها را داخل فر بیش از حد نگذارید وگرنه خشک می شود.
  3. زیاد با خمیر بازی نکنید وگرنه به روغن می افتد و هر موقع احساس کردید خمیر شل شده می توانید در یخچال قرار دهید.
  4.  اگر کاتر ندارید طرح مورد نظرتون روی مقوا بکشید و نوک چاقو داخل ارد بزنید و دورشو ببرید.
  5. دقت کنید شیرینی ها که با روغن مایع تهیه می شود نسبت به کره کمی ترد تر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: