پاناکوتا انار

طرز تهیه پاناکوتا انار ویژه شب یلدا

طرز تهیه پاناکوتا انار ویژه شب یلدا
کدخبر : 589317

پاناکوتا انار یکی از دسرهای خوشمزه و شیک شب یلداست که در ادامه این پست از بخش آشپزی مجله اینترنتی حرف تازه با دستور تهیه آن آشنا می شوید.

به گزارش شماواقتصاد: پاناکوتا انار یکی از دسرهای خوشمزه و شیک شب یلداست که در ادامه این پست از بخش آشپزی  حرف تازه با دستور تهیه آن آشنا می شوید.

 

مواد لازم پاناکوتا انـار برای ۸ نفر

چوب دارچین کوچک ۱ تکه
دانه انار ۱ لیوان
آب جوش ۲ لیوان
ژله انار ۲ بسته
عسل ۲ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
شیر ۱ لیوان
خامه‌ صبحانه ۴۰۰ گرم

 
 

طرز تهیه پاناکوتـا

۱- پودر زلاتین را داخل شیر بریزید و کناری قرار دهید تا زلاتین داخل شیر حل شود ( مخلوط نکنید ).
۲- خامه و عسل را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید ، خامه را هم بزنید تا بپزد.
۳- چوب دارچین را نیز اضافه کنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید ( دقت کنید خامه نجوشد، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید ).
۴- لیوان های دسر را بصورت کج داخل قالب های کاپ کیک قرار دهید ( میتوانید از هر وسیله دیگری برای کج قرار دادن لیوان ها استفاده کنید ) ؛ پاناکوتـا را تا نیمه داخل لیوان ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.
۵- برای تهیه ژله ابتدا ۲ بسته پودر ژله انار را در ۲ لیوان آب جوش حل کنید، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس ۲ لیوان آب سرد به ان اضافه نمایید، لیوان های پاناکوتا که بسته شده اند را از یخچال خارج کنید و به آرامی ژله انار را روی آنها بریزید، چند دانه انار داخل هر لیوان بریزید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند.
۶- پس از اینکه دسر آماده شد از یخچال خارج کنید، روی هر لیوان چند دانه انار برای تزئین قرار دهید و سرو کنید.

سایر نکات

در صورتی که میخواهید ژله انار سفت تری داشته باشید میتوانید برای حل کردن ۲ بسته ژله فقط از ۲ لیوان آب جوش استفاده کنید، همچنین میتوانید بجای عسل از همان مقدار شکر استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: