مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی در گفتگو با شماواقتصاد:

برای کاهش هزینه‌ها و حل چالش‌ها باید از ظرفیت‌های جدید استفاده کرد

برای کاهش هزینه‌ها و حل چالش‌ها باید از ظرفیت‌های جدید استفاده کرد
کدخبر : 591880

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار شما و اقتصاد مبنی بر چالش‌های پیش‌روی این شرکت، گفت: شرکت‌های بزرگ باید از لاک فعالیت‌های روتین خود بیرون بیایند و باید با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند اجرای پروژه‌های جدید، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را به انجام برسانند. این نگرش جدید برای مدیران صنایع مختلف راهگشای اهداف آتی و توسعه‌ای شرکت‌ها می‌باشد.

به گزارش شماواقتصاد: مجتبی حمیدیان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت: چالش‌های انرژی و تامین سوخت و حمل همانند دیگر صنایع وجود دارد، اما قبل از پدیدآمدن بحران‌ها باید اقدامات پیشگیرانه و تدابیر مربوطه در سرمایه‌گذاری‌های جدی اتخاذ شود.

وی افزود: واقعیت این است که در حوزه لجستیک، قیمت‌ها به سمت واقعی‌شدن و افزایش هزینه حمل‌ونقل می‌رود. شاید حدود ۲۰ سال گذشته افزایش هزینه‌های سوخت، حمل‌ونقل و انرژی در احداث کارخانه‌ها مدنظر نبود، اما امروزه برای احداث کارخانه‌ها باید نقطه‌یابی و بهینه‌سازی انجام گیرد. 

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویدادهای متعددی تاکنون در این حوزه برگزار شده است، گفت: با توجه به رقابت‌های بین‌المللی انجام شده در حوزه صنعت فولاد، آنچه که در حال حاضر مورد توجه است حرکت به سمت ارزش‌افزوده و بهره‌وری در جهت آماده‌شدن در رقابت‌های جهانی است.

وی توجه به تولیدات داخل و دانش‌بنیان‌ها را برای پیشبرد اهداف رقابتی را مهم‌ترین راهبرد عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش امروز در همین مسیر با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدات داخلی، صنایع و معدنی است که شرکت سنگ‌آهن مرکزی نیز به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه معدن و فولاد و یکی از شرکت‌های قدیمی معدن ایران با نگاهی بر توسعه این‌گونه شرکت‌ها در این رویداد مهم حضور یافته است.

مجتبی حمیدیان تصریح کرد: مجموعه‌‌های سرمایه‌گذاری این شرکت که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند تاکنون ۳ سرمایه‌گذاری را نهایی و اجرا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مذاکره برای ۲۰ سرمایه‌گذاری دیگر هم در حال انجام است، تاکید کرد: امیدواریم با همکاری‌هایی که فیمابین شرکت‌های فولادی و تولیدکننده‌های داخلی فعال در حل مشکلات صنعتی ایران، صورت می‌گیرد فولادی‌ها قابل‌ رقابت‌تر با فعالان مطرح حوزه بین‌المللی برای توسعه فولاد شوند.

حمیدیان درباره تاثیر استفاده بهینه معادن در خلق ارزش افزوده بالاتر، گفت: اتفاقی که در حال حاضر می‌افتد اینست که ظرفیت معادن ایران به‌تدریج در حال کاهش می‌باشد و حرکت به سمت تکنولوژی‌هایی که از طریق آنها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم بسیار حائز اهمیت است. تکنولوژی‌های مورد استفاده باید با کمترین هزینه از معادن سخت‌تر باشد تا آنها هم اقتصادی بشود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با دسته‌بندی راهکارهای کاهش هزینه در این مسیر، اظهار داشت: اول اینکه کاهش هزینه در معادن موجود با سیستم‌های هوشمندسازی انجام شود. دوم استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی در باطله‌برداری سنگ است که از این طریق باطله‌های موجود را برای استفاده بهینه فراوری کنیم. موضوع دیگر، استفاده از فناوری در ذخایر عمق می‌باشد که با کاهش هزینه بتوان از آنها در زنجیره آهن و فولاد بهره‌برداری کرد. پرعیارسازی معادن عیار کم توسط تکنولوژی نیز راهکار دیگری است که کاهش هزینه و بهره‌برداری را به دنبال خواهد داشت.

حمیدیان تاکید کرد: پروژه‌های مختلفی در شرکت سنگ‌آهن مرکزی با سرفصل‌های فوق انجام می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک موفقیت آنها را شاهد باشیم.



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: