حلوا با کره بادام زمینی

طرز تهیه حلوا با کره بادام زمینی با شکلات و آرد سفید فوق العاده مجلسی و شیک

طرز تهیه حلوا با کره بادام زمینی با شکلات و آرد سفید فوق العاده مجلسی و شیک
کدخبر : 589399

در ایران تنوع حلوا ها روز به روز بیشتر می شود و دیگر حلوا های ساده و زعفرانی کنار رفته و حلوا های مدرن جایگزین آن شده است که با طعم و مزه های مختلفی برای همه سلیقه ها تهیه می شود.

به گزارش شماواقتصاد: در ایران تنوع حلوا ها روز به روز بیشتر می شود و دیگر حلوا های ساده و زعفرانی کنار رفته و حلوا های مدرن جایگزین آن شده است که با طعم و مزه های مختلفی برای همه سلیقه ها تهیه می شود. اما حلوا کره بادام زمینی یکی از حلوا های بسیار خوشمزه و محبوب برای کسانی که طرفدار کره بادام زمینی می باشد که با شکلات ترکیب شده است و می توانید داخل انواع قالب های سیلیکونی تهیه کنید و اگر قالب ندارید نیز می توانید داخل ظرف ساده ریخته و برش بزنید. امروز طرز تهیه حلوا کره بادام زمینی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

 

مواد لازم

آرد سفید ۱ پیمانه
آردنخودچی ۳/۴ پیمانه
روغن جامد ۷۰ گرم
شکلات تخته ای ۱۵۵ گرم
کره بادام زمینی ۷۵ گرم
بادام زمینی خرد شده ۲ ق غذا خوری
گلاب ۱ ق غذا خوری
پودر قند ۶۰ گرم

طرز تهیه حلوا بادام زمینی

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

ابتدا باید شکلات را بن ماری کنید شما می توانید از شکلات سکه ای استفاده کنید که برای بن ماری کردن راحت تر می باشد. برای بن ماری کردن شکلات آن را داخل کاسه ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات آب شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. در ادامه باید کره بادام زمینی را به شکلات در حال ذوب اضافه کنید و هم بزنید تا نرم شود و با شکلات مخلوط شود.

 

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید آرد ها را داخل تابه الک کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آن کمی تغییر کند چون آرد نخودچی زود می سوزد و بعد روغن را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا روغن به خورد آرد برود و بعد از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم: افزودن پودر قند

در ادامه مواد حالت پودری و خوره نان داردو باید پود رقند و گلاب و شکلات و بادام زمینی ترکیب شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا حلوا جمع شود و یکدست شود.

 

مرحله چهارم: تهیه حلوا کره بادام زمینی

در ادامه باید مواد را داخل قالب های سیلیکونی بریزید و اگر ظرف ندارید می توانید داخل یک ظرف پیرکس بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از قالب خارک کنید و اگر در ظرف ریختید کمی که از حالت سردی خارج شد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت حلوا کره بادام زمینی

  1. به جای کره بادام زمینی می توایند از کره ی دیگ ماننده کره پسته یا بادام استفاده کنید.
  2. می توانید بحجای شکلات نیز از شکلات تلخ یا شیر یا رنگی استفاده کنید.
  3. می توانید با کمک رنده دالبری حلوا را برش بزنید تا ظاهر جذابی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: