مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد:

تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی پس از بهره‌برداری فاز ۲

تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی پس از بهره‌برداری فاز ۲
کدخبر : 591968

مدیرعامل شرکت احیاءاستیل فولاد بافت در پاسخ به سوال خبرنگار شما و اقتصاد، گفت: فاز دو این شرکت از اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و در بیستم آذرماه جاری آماده بهره‌برداری برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی در سال قرار گرفت.

به گزارش شماواقتصاد: عطارد گودرزی در پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: خوراک موردنیاز واحدهای تولیدی شرکت احیاءاستیل فولاد بافت عمدتا از بورس تامین می‌شود. همچنین شرکت‌های گل‌گهر و گهرزمین به دلیل مسافت کم و فاصله نزدیک نیز از تامین‌کننده‌های خوراک این شرکت می‌باشند.

وی در خصوص اطلاعیه شرکت گاز و تاثیر چالش تامین این انرژی توسط خود شرکت، گفت: در زمینه نیروگاهی فعالیت‌هایی توسط هلدینگ ماهان از سهامداران عمده احیاءاستیل فولاد بافت و احداث نیروگاه خورشیدی شهر مجلسی انجام شده است، ولی در مورد تامین انرژی مورد نیاز گاز نه تنها ما بلکه هیچکدام از شرکت‌های فولادی تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند.

گودرزی اضافه کرد: طبیعتا اگر شرکت‌های پیشرو در صنعت فولاد، همچون فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، در زمینه گاز اقدامی انجام بدهند ما نیز تصمیماتی در این خصوص اتخاذ خواهیم کرد. بحث گاز و تامین گاز مربوط به صنایع استراتژیک کشور است که به راحتی شرکت‌های خصوصی در این زمینه نمی‌توانند فعالیت انجام بدهند. همانطور که وزارت نیرو برای تامین برق راهکار تاسیس نیروگاه و خرید مابه‌ازای مصرفی را پیشنهاد داد برای مبحث گاز نیز سیاستگذار باید راهکار مربوطه را عنوان کند که تاکنون برای حل این مشکل هنوز هیچ راهکار رسمی از سوی دولت ارائه نشده است.

مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در رویداد مهم فولاد ایران، گفت: احیاءاستیل فولاد بافت یکی از شرکت‌های هفتگانه فولادی است که به صورت مشارکت با بخش خصوصی اداره می‌شود. هلدینگ ماهان با داشتن ۶۰ درصد سهامدار اصلی، ایمیدرو و بانک صنعت و معدن هرکدام با داشتن ۲۰ درصد دیگر سهامداران این شرکت هستند.

وی بهره‌برداری فاز اول این شرکت را در تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: فاز دوم نیز به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود. پروژه گندله‌سازی ۲/۵ میلیون تنی از دیگر طرح‌های پیش روی این شرکت است که منتظر تاییدیه نهایی احداث این واحد هستیم. 

گودرزی مزیت تولید فولاد در ایران را دسترسی آسان به انرژی دانست و اظهار داشت: چالش‌های تامین انرژی، تولید، درآمدزایی و سودآوری این صنعت را با مشکل روبه‌رو کرده است. اگر قرار است به هدفگذاری ۵۵ میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم باید مشکل تامین انرژی حل شود. در مورد برق، راهکار احداث نیروگاه ارائه شده یا در واحدهای نیروگاهی سهام خریداری می‌کنیم و مشکل برق را به این روش برطرف می‌کنیم، اما تامین گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی فولادی نیازمند تدابیر سیاستگذاران و دولت است.

مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت درباره برنامه این شرکت برای ورود به بازار سرمایه، گفت: این شرکت همچون دیگر فعالان تولید در احیاءمستقیم، محصولات خود را یا در بورس کالا عرضه کرده یا با قیمت اعلامی به شرکت‌های مصرفی مثل فولادصنعت بناب ارائه کرده است. برای ورود به بازار سهام اقدامات لازم انجام شد و حدود ۲۰ روز آینده مجمع با دستور جلسه تبدیل از سهامی خاص به سهامی عام برگزار خواهد شد.

وی افزود: پذیرش اولیه در بازار فرابورس انجام شده که از ۲۳ شرط تاکنون ۲۱ شرط تحقق پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال مراحل ورود به بازار سرمایه و درج نماد به پایان برسد. 

عطارد گودرزی در پایان خواستار شد تا مسئولین از نظر تامین انرژی صنعت فولاد تدابیری بیندیشند که آسیب‌های جدی خصوصا در حوزه اشتغال به همراه خواهد داشت.



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: